Media emisiilor nocive a automobilelor vândute în Europa a crescut la 122 g/km! De vină sunt SUV-urile
De Pavel | 30 Iunie, 2020
Chiar dacă industria auto devine cu fiecare an mai ecologică și dezvoltă mai multe mașini electrice cu zero emisii nocive, se pare că în realitate situația nu e chiar atât de bună. Începând cu anul 2017, se înregistreazî o ușoară creștere a emisiilor medii de dioxid de carbon, în ciuda eforturilor de promovare a vehiculelor electrificate.
Datele provizorii făcute publice de Agenția Europeană de Mediu (EEA), arată pentru anul 2019 o ușoară creștere în contextul în care emisiile medii au fost de 122.4 grame de dioxid de carbon pe kilometru. Valoarea se află încă sub pragul de 130 grame stabilit pentru anul 2019, însă mult peste obiectivul Uniunii Europene, care are scopul de a ajunge la o medie nu mai mare de 95 grame începând din acest an.
Totodată, EEA spune că emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor diesel sunt practic similare cu cele ale vehiculelor cu motoare pe benzină, 127 grame comparativ cu 127,6 grame.
În această ordine de idei, EEA menționează în raport două cauze principale care au făcut ca emisiile de dioxid de carbon să fie în creștere. În primul rând, 38% dintre mașinile vândute în Europa în 2019 au fost SUV-uri, iar acestea au avut emisii medii de 134 de grame, comparativ cu emisiile medii de 123 de grame înregistrate de celelalte segmente, iar în al doilea rând, masa noilor modele a crescut cu circa 30 de kilograme în 2019 comparativ cu 2018 în toate segmentele de pe piață, atât pentru diesel, cât și pentru benzină, ceea ce a dus iarăși la o creștere a emisiilor.
Totodată, o altă explicație care vizează creșterea emisiilor medii este că, oferta de modele echipate cu moatoare diesel a scăzut semnificativ în Europa anul trecut, în special în cazul modelelor de oraș, subcompacte și compacte.
Datele făcute publice de EEA sunt valabile pentru toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, la care se adaugă datele din Marea Britanie, Islanda și Norvegia.