Mercedes A-Class

De AutoExpert   |  28 Iunie, 2012

Distribuie :

Mercedes A-Class

Până acum, A-Class chiar nu avea ce căuta între hatch-urile premium. Era urâțel, arăta ca o dubiță și nu se ridica la nivelul concurenței nici măcar la calitatea interiorului. Ei bine, cu noul model, Mercedes-Benz a schimbat foaia...

.... și a venit cu un concept care a lăsat publicul de la Salonul Auto de la Shangai din 2011 cu gura căscată.

Pentru noua Clasă A, Mercedes a venit cu o gamă noua de motorizări. Evident, dacă vei opta pentru un A180 BlueEFFICIENCY sau pentru un A180 CDI, nu se va întâmpla mai nimic când vei pune accelerația la podea. În schimb, vârfurile de gamă A220 CDI și A250 Sport oferă performanțe serioase, benzinarul putând fi considerat un hot-hatch autentic. Culmea, puterea de 211 CP ai motorizării de vârf, are aceeași valoare cu a unuia dintre cele mai bune hot-hatch-uri din istorie: VW Golf GTI.

Cutia cu dublu ambreiaj care se remarcă prin schimbările line în modul "E" , își schimbă total comportamentul în modul "S", ținând motorul suficient de sus în ture când simte un ritm de conducere mai alert.

Noul A-Class nu se conduce bine doar prin prisma unui Mercedes, ci se conduce mult mai bine decât oricare alt hatch premium (evident, cu tracțiune față). Chiar și fără suspensia fermă de pe echiprea Sport, mașina se simte agilă, ușoară și transmite informații clare despre ce se întamplă sub roțile din față. Ba mai mult, o suspensie mai elastică permite păstrarea unui ritm mai alert și pe drumurile de proastă calitate, mașina lăsând senzația că se multează perfect pe șosea în orice situație.

Evident, echiparea Sport criticată anterior pentru fermitatea suspensiei este în acest caz un deliciu, mașina agațându-se ca un scaiete pe viraje și rămânând perfect controlabila și dincolo de limitele aderentei.

Dacă în trecut toți se plângeau de interiorul lui A-Class, la noul model s-a lucrat atât de mult încât a trecut cu câteva clase mai sus decât oricare alți concurenți. Arată bine, se simte bine, miroase bine și pare să reziste 1000 de ani. Evident, totul este asamblat cu foarte multă grijă, iar micile detalii par lucrate de o echipă de bijutieri.

Dacă optezi pentru echiparea Sport, ce implică o suspensie mai dură și niște jante de minim 18”, ai să-ți blestemi zilele când vei da peste drumuri altfel de cât perfect asfatate. În schimb, dacă alegi să-ți cumperi un Mercedes adevărat și bifezi echiparea confort, mașină se va comportă întocmai cum te-ai aștepta de la un produs al constructorului din Stuttgart.

Până și motorul de 211 CP pare mult mai manierat în această echipare, iar dacă lași transmisia 7G-DCT în modul "E", nici nu vei simți când va trece prin cele șapte trepte. Indiferent de variantă de echipare, scunele sunt aproape perfecte, cu o duritate moderată și un sprijin lateral suficient pentru orice drum public, iar reglajul lombar reglabil electric își va face simțit efectul la fiecare drum mai lung.

Evident, fiind un Mercedes, insonorizarea este la cel mai înalt nivel, zgomotul de vânt sau de rulare fiind imperceptibil dacă alegi să rămâi în limitele legale de viteză.

Dacă e musai să-ți iei un hatch premium, asta e mașină cu care vei ieși cel mai bine la acest capitol, evitând situații gen "uite un fraier care și-a luat noul A3, deși mașina arată aproape identic cu vechiul model" sau "degeaba se conduce mișto noul Seria 1 dacă arată atât de penibil".

Poate că silueta mai joasă a mai redus din spațiul interior, dar creșterea pe celalalte două dimensiuni compensează acest detaliu. Spațiile de depozitare sunt nenumărate, iar în cazul variantelor cu transmisie automată, dotate cu selector pe coloană de direcție, tunelul oferă încă două compartimente suplimenare. Torpedoul este adânc și poate acomoda până și un apărat foto DSLR cu tot cu obiectiv, fapt care transformă noul A-Class în mașină perfectă pentru fotografi. Sau... nu.

Este un Mercedes- Benz, deci o să te rupă la fiecare revizie. Măcar bucură-te că-și va păstra foarte bine valoarea în timp, deprecierea redusă fiind una dintre principalele calități ale mărcii germane.

Există și părți bune la acest capitol, și ele țin de consumul de combustibil. Toate motoarele au fost intens optimizate, sistemul start & stop este disponibil în echiparea de bază iar cele mai mici motoare emit sub 100 g CO2/km.

Dacă tot faci un efort și îți cumperi un hatch premium de la Mercedes, mai caută-te prin buzunare și alege o echipare AMG Exclusive, cu grilă aia specială care a câștigat nenumărate aprecieri încă de când a apărut pe conceptul în 2011.

Recomandate:

(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare - Photo
Teste
(FOTO) Alfa Romeo 33 Stradale: Supercarul exclusivist testează limitele înainte de livrare

Alfa Romeo pregătește livrarea unuia dintre cele mai așteptate modele ale sale, supercarul 33 Stradale, programată pentru luna decembrie 2024. Înainte de acest moment, constructorul italian a pu

Inna
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică - Photo
Noutăți
Șeful BMW M confirmă! Viitorul M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică

Șeful diviziei de performanță BMW M, Frank van Meel, confirmă faptul că noua iterație a modelului M3 va fi primul care va avea și o versiune electrică. Astfel, reiterăm că următoarea generație M3

Inna
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi - Photo
Sociale
De la 20 la 400 de lei: Barajul Costești-Stânca, tot mai costisitor pentru șoferi

Taxele pentru mijloacele de transport care traversează barajul Nodului Hidrotehnic Costești-Stânca de pe râul Prut, vor crește considerabil. Decizia urmează să fie aprobată în cadrul

Inna
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare - Photo
Noutăți
Eșecul Taycan redefinește strategia Porsche: combustie vs electrificare

Porsche reconsideră strategia de electrificare și ia în calcul dezvoltarea de noi motoare termice pentru modelele viitoare, chiar și pentru cele proiectate inițial ca fiind exclusiv electrice. S

Inna
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron - Photo
Noutăți
Sfârșitul unei ere! Audi retrage din producție modelul Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron va fi retras din producție la începutul anului 2025, odată cu închiderea uzinei din Belgia. Modelul, unul dintre SUV-urile electrice emblematice ale mărcii germane, a avut v

Inna
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă - Photo
Sociale
Poliția informează: în unele zone, din centrul țării, persistă ceață densă

Potrivit Poliției Republicii Moldova, pe mai multe trasee din centrul țării persistă ceață densă. Din acest motiv, vizibilitatea scade considerabil. "Amintim, că în astfel de con

Inna
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model - Photo
Noutăți
Audi Q5 Sportback: de la platforma PPC la evacuări reale, toate detaliile noului model

Audi continuă succesul modelului Q5 cu lansarea versiunii Sportback, un SUV premium care îmbină eleganța designului cu tehnologia avansată. După ce Audi Q5 a dominat vânzările în 202

Inna