Mercedes a prezentat noua generație C-Class: motorizări hybrid, direcție integrală și interior ca la S-Class
De Pavel | 23 Februarie, 2021
Fanii Mercedes au așteptat cu nerăbdare acest moment și iată că ziua X a venit! Constructorul din Stuttgart prezintă noua generație C-Class, modelul care deja pe parcursul a mai multor ani rămâne a fi cel mai vândut vehicul al mărcii. Generația anterioară, prezentată în 2014 s-a vândut într-un număr total de 2.5 milioane de exemplare, iar oficialii mărcii speră ca noua caroserie să aibă un succes similar pe piața mondială.
C-Class mereu a fost numit un S-Class la scară mică, grație multiplelor asemănări de design, confortului oferit și multitudinii de tehnologii. Tradiția este păstrată în continuare, astfel că noul C-Class W206 seamănă izbitor de mult cu cea mai inteligentă mașină a momentului S-Class W223.
La fel ca și în cazul noului S-Class, C-Class folosește noua arhitectură modulară MRA II. Modelul a primit dimensiuni generoase unde lungimea este cu 65 mm mai mare, lățimea a crescut cu 10 mm, iar ampatamentul a adăugat 25 mm. Astfel, la interior inginerii au reușit să adauge un spațiu de 22 mm la nivelul coatelor pasagerilor din față și 15 mm pentru cei din spate. Versiunea Estate la fel a devenit mai mare, dar totodată mais cundă cu 7 mm. În schimb, volumul portbagajului numără cu 30 de litri mai mult.
Reprezentanții mărcii declară că designul noului C-Class are un caracter sport și dinamic. Printre elementele caracteristice distinctive se numără stopurile care se prelungesc pe ușa portbagajului și capota cu două linii accentuate, sub care te aștepți să vezi un motor cu minim șase cilindri. Din păcate vremurile se schimbă, iar normele ecologice impun producătorii să dezvolte unități de volum mic. Aici, Mercedes a pregătit în ofertă câteva versiuni mild-hybrid care folosesc motoare din gama FAME (Family of Modular Engines) de 1.5 sau 2.0 litri volum.
Toate unitățile turbo în patru cilindri sunt dotate cu un generator EQ Boost de 48 volți, care adaugă în anumite condiții 20 CP și 200 Nm. Puterea benzinarelor variază între 170-258 CP și 250-400 Nm, iar cele diesel oferă 200-265 CP și 440-550 Nm.
Motoarele diesel OM 654m au fost echipate cu două turbocompresoare cu geometrie variabilă, o injecție cu presiunea de 2.700 bar și pistoane din oțel cu canale de răcire. Un întreg set de componente sunt responsabile pentru minimaizarea emisiilor nocive, precum: o unitate de neutralizare a oxizilor de azot, un filtru de particule DPF și două catalizatoare selective SCR C cu injecție de lichid AdBlue.
Benzinarul de 2.0 litri volum M254 cu EQ Boost este o noutate în gama de motorizări. Propulsorul este capabil să recupereze energia în timpul frânării și să oprească atunci când mașina se deplasează din inerție. Aici s-a adăugat și acoperirea cilindrilor Nanoslide, un sistem de neutralizare a gazelor de eșapament situat direct pe motor, dar și un nou turbocompresor care folosește o versiune modernizată a tehnologiei twin-scroll. Ultimul este dezvoltat împreună cu echipa Mercedes-AMG Petronas și adaugă în anumite momente 27 CP.
Ulterior, oferta noului C-Class va fi completată de versiunile C 300 e și C300 de, care vor oferi o autonomie pur electrică de circa 100 de kilomteri. Ambele primesc suplimentar un motor electric de 129 CP și 440 Nm, alimentat de o baterie de înaltă tensiune de 25,4 kWh cu un sistem încorporat de termoreglare.
Versiunile PHEV vor fi ecipate standard cu suspensia pneumatică pe puntea spate cu funcția de auto-aliniere, precum și un modul special a acceleratorului care, atunci când vă deplasați în regim full electric va transmite un semnal pentru pornirea motorului cu ardere internă, dacă unghiul pedalei accelerației va fi mai mic de 9.7 grade. Sună complicat, dar funcțional, sistemul seamănă mult cu un kick-down.
Suspensia noului Mercedes-Benz C-Class nu a primit modificări considerabile, însă a fost optimizată pentru a oferi mai mult confort și manevrabilitate. Din față avem o suspensie double wishbone, iar la posterior multi-link. În mod implicit, toate versiunile noului C sunt echipate cu amortizoare cu funcția Agility Control, iar suporturile adaptive și suspensia sport sunt oferite opțional.
Plus la asta, pentru prima dată, C-Class poate fi comandat cu un sistem de direcție integrală, folosit și în cazul lui S-Class!
De la noul S-Class au fost de asemenea moștenite farurile Digital Light, care implică 1.3 milioane de micro oglinzi în fiecare bloc optic și o rezoluție de 2.6 milioane de pixeli. Acestea știu să modifice forma și luminozitatea fasciculului de lumină, să ia în considerare înclinarea carosabilului, să proiecteze simboluri de avertizare și marcaje auxiliare, precum și să lumineze pietonii în întuneric. Aceasta poate fi bifată în lista de opțiuni, standard, noul C-Class fiind echipat cu faruri LED High Performance.
Cei de la Mercedes intraduc noi standarde și în materie de siguranță. Aici, C-Class înaintează cu un cruise control adaptiv, capabil să oberve o mașină oprită în față atunci când vehiculul se deplasează cu până la 100 km/h. Asistentul de menținere a benzii este acum activ chiar și la 210 km/h, iar sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație este capabil să recunoască nu doar indicatorii de bază dar și cei auxiliari, cum ar fi ”carosabil umed”. Opțional este disponibil sistemul PRE-SAFE Impulse Side, care creează o zonă virtuală de deformare la impact lateral, ridicând pragul și direcționând energia creată de lovitură către partea dejos a mașinii.
Salonul noului C-Class este miniatura celui de pe S-Class. Aici menționăm gurile de ventilare rotunjite, instrumentarul de bord digital care poate fi comandat cu display de 10.25 sau 12.3 inch, dar și ecranul sistemului multimedia poziționat orizontal cu diagonala de 11.9 inch, care preia multe din funcțiile butoanelor fizice.
Șoferul se află în centrul acestui univers digital, astfel încât display-urile și afișajul principal sunt ușor rotite în direcția sa. Opțiunile de finisare sunt multiple, inclusiv o nouă interpretare a furnirului cu lac mat, decorat artistic cu inserții decorative din aluminiu. Tetierele scaunelor au un design fundamental diferit și sunt acum atașate la spătar cu ajutorul unui element special, în interiorul căruia este ascuns mecanismul de reglare.
Mercedes-Benz C-Class atât în versiunea Sedan, cât și în varianta Estate, va debuta simultan. Constructorul promite pe unele pieți să deschidă caietul de precomenzi în data de 30 martie. Dealerii vor primi noul C-Class W206 în vara acestui an.
Despre versiunile de off-road All-Terrain și cele de performanță AMG, nu au fost livrate informații. Cu siguranță acestea vor apărea mai târziu, probabil spre jumătatea anului 2021.