Mercedes-AMG admite că motorul de 2.0 litri electrificat nu a fost pe placul fanilor. Soluția? Revenirea legendarului V8

De Inna | 27 Iunie, 2025
În pofida ambițiilor sale tehnologice, motorul electrificat de 2.0 litri de la Mercedes-AMG nu a fost bine primit de publicul său țintă. Oficialii companiei au confirmat, neoficial, că feedback-ul negativ venit din partea clienților fideli a influențat planurile de viitor ale mărcii.
Unitatea hibridă cunoscută sub codul intern M139I, utilizată pe modele precum C63, GLC63, SL43 și GT43, este una dintre cele mai sofisticate creații tehnice ale Mercedes-AMG. Totuși, în ciuda performanțelor promițătoare, aceasta nu a reușit să stârnească entuziasmul tradițional al pasionaților de performanță pură.
„Am înțeles că publicul nostru nu a fost convins. Feedback-ul este clar”, a declarat, sub protecția anonimatului, un oficial de rang înalt din cadrul diviziei de performanță Mercedes-AMG, într-un interviu acordat presei britanice.
Decizia de a renunța treptat la motorul de 2.0 litri a fost influențată nu doar de recepția slabă din partea clienților, ci și de costurile foarte ridicate asociate cu adaptarea propulsorului la viitoarele norme de poluare Euro 7. Oficialul a subliniat că, deși tehnologic motorul este impresionant, investițiile necesare pentru a-l menține viabil din punct de vedere legislativ sunt dificil de justificat.
În acest context, Mercedes-AMG a confirmat recent revenirea motorului V8, care urmează să fie introdus în 2027. Noul propulsor va fi proiectat astfel încât să respecte cerințele Euro 7, dar și să răspundă cererii tot mai clare pentru „senzațiile tari” oferite de motoarele clasice de cilindree mare.