Mercedes-AMG GT Coupe: configurație 2+2, tracțiune integrală și V8 pentru versiunea de top

De Inna   |  21 August, 2023

Distribuie :

Dintr-o singură privire, noul Mercedes-AMG GT Coupe te trimite cu gândul la un Porsche 911. Între timp, interiorul îți amintește de Mercedes-Benz SL. Totuși, noua generație este o mașină ușor diferită comparativ cu generația anterioară. 

Din noutăți, avem o semnătură luminoasă cu trei linii LED, iar stopurile au elemente ce ies în evidență, care par să fie sculptate. O altă noutate este eleronul impresionant, care poate fi acționat electric. Și desigur că configurația 2+2. Doar că, locurile din spate par a fi mai mult pentru copii, din motiv că spațiul nu este prea generos.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

Comparativ cu generația anterioară, noua versiune este disponibilă doar cu tracțiune integrală 4Matic. Adevărat este că va exista și un mod în care diferențialul va trimite toată puterea către puntea spate. Bineînțeles, o va putea împărți și în mod egal pe cele două axe. 

Germanii menționează că din start vor fi disponibile doar două versiuni din punct de vedere a motorizărilor: Mercedes-AMG GT63 Coupe și Mercedes-AMG GT53 Coupe. Versiunea de top este dotată cu un motor V8 de 577 CP, cu un cuplu de 800 Nm. În aceste condiții, repriza 0-100 km/h se face în aproximativ 3.2 secunde. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

Iar versiunea mai puțin performantă oferă 469 CP și 700 Nm de cuplu motor. Această versiune are nevoie de 3.8 secunde pentru a atinge 100 km/h. În funcție de versiune, viteza de top este 315 sau 295 km/h. Propulsorul modelului va fi cuplat la o cutie automată nouă, fără convertizor de cuplu, tot cu nouă trepte, un diferențial cu alunecare limitată, direcție pe puntea spate și discuri de frână cu dimensiunea de 390 de mm. Iar mai târziu, în ofertă vor fi incluse și discuri din carbon ceramic, cu dimensiunea de 420 de mm. 

x
x
x
x

De asemenea, din lista de dotări face parte și un sistem de ridicare a punții față, cu 3 cm, pentru a trece peste denivelări sau pentru a avea acces mai ușor în parcări subterane.