Mercedes-Benz a demarat asamblarea manuală a hypercarului extrem Project One!

De Pavel   |  12 August, 2022

Distribuie :

Divizia Mercedes-AMG a prezentat conceptul hypercarului extrem Project One la Salonul Auto de la Frankfurt în 2017. Tot atunci a fost deschis caietul de comenzi, cele 275 de exemplare planificate pentru asamblare fiind vândute în doar câteva ore. Costul fiecărui exemplar a fost de 2.7 milioane de dolari!

Acum, la cinci ani distanță, Mercedes anunță că ademarat producția vehiculului de înaltă performanță și povestește despre nuanțele asamblării manuale a modelului exclusivist.

Hypercarul este echipat cu un V6 turbo de 1.6 litri volum, patru motoare electrice, o transmisie automată cu șapte trepte și o baterie de 8.4 kWh. Puterea totală a sistemului de propulsie este de 1.063 CP! În aceste condiții, Project One este capabil să accelereze de la 0-100 km/h în 2.9 secunde, de la 0-200 km/h în 7 secunde, iar până la 300 km/h în 15.6 secunde.

x
x
x
x
x

 

Principala dificultate în crearea celei mai rapide mașini des serie a mărcii a fost adaptarea motorului V6 la standardele de emisie și zgomot.

Fiecare hypercar, la asamblarea căruia lucrează circa 50 de angajați, trece prin 16 etape de asamblare. În primul rând, se realizează un monococ din fibră de carbon, pe care sunt instalate panourile caroseriei și acoperișul.

x
x
x

 

După care, se instalează toate unitățile care se verifică pe un stand special în diferite moduri. Procedura în sine nu diferă mult de verificarea motorului electric a unei mașini de Formula 1. Apoi sunt instalate ușile și aripile, după care vine rândul interiorului. În etapa finală, Project One este echipat cu roți și blocuri optice.

x
x

 

După finalizarea procesului de asamblare, hipercarul este trimis la un stand de testare, unde specialiștii testează mașina în toate condițiile posibile de drum, precum și verifică izolația fonică. Un alt test al AMG are loc în camera de aspersoare, unde se verifică etanșeitatea interiorului.

x
x
x

 

În sfârșit, după toate cele enumerate mai sus, un pilot profesionist testează hypercarul pe circuit, după care mașina este trimisă clientului într-o carcasă de protecție.