Mercedes-Benz W140 era cât pe ce să primească un motor W18 de 8.0 litri volum și 680 CP!
De Redactor AE | 27 August, 2020
Știu că sună incredibil să auzi una ca asta în 2020 și totuși nu e o poveste și nici un mit! S-a întâmplat cu adevărat, în perioada războiului rece dintre BMW și Mercedes-Benz, când cele două companii germane aveau libertate maximă la a-și uimi publicul.
Pe vremea când inginerii erau cei mai apreciați într-o companie constructoare de mașini, s-au născut și legendele. Nu ne referim doar la E32 sau W140, și nici măcar nu doar la Mercedes-Benz și BMW. A fost și Nissan, Toyota și Audi sau VW cu proiecte îndrăznețe sau modele de succes, revoluționare. Cum nu ar fi însă, bătălia titanilor, este întotdeauna mai interesnt de urmărit. Sorry JDM fans...
Mulți dintre voi probabil că ați auzit de proiectul Goldfisch al celor de la BMW. Nu? Atunci vă zic pe scurt. Bavarezii au construit un motor V16, cu un volum de 6.651 cmc, pe care să îl bage în caroseria unui Seria 7 din generația E32. Motorul era capabil să livreze circa 408 cai putere și 613 Nm însă era foarte decomprimat (8.8:1). Din cauza dimensiunilor generoase, radiatorul mașinii și unele componente au fost mutate în portbagaj, iar astfel au apărut acele găuri masive în aripile spate. Destul de îndrăzneți BMW-știi, dar proiectul a fost abandonat.
Între timp, concurenții săi, adică Mercedes-Benz a mers și mai departe. Pentru că pe atunci, după cum spune ”legenda”, inginerii își puteau da frâu liber la orice idee. Și după cum probabil ați înțeles deja, unele erau chiar provocatoare.
BMW a făcut motor cu 16 cilindri? Noi vom face cu 18! Ei au apelat la arhitectura în V? Noi îl vom face în W! Bavarezii au un propulsor de 6.6 litri? Al nostru va fi de 8.0 litri!
Cred că frazele astea au răsunat în germană undeva în birourile Mercedes-Benz și astfel că toți s-au pus pe treabă.
Nava amiral W140 urma să fie primul model pe care să fie testat noul motor, care deja avea și un nume 800SEL. Apropo, inginerii au pregătit chiar două variante al acestuia, cu 490 CP sau în versiunea de top cu 680 CP și 800 Nm! Însă din păcate, dacă BMW măcar a apucat să îl testeze, echipa din Stuttgart a lăsat totul doar pe foaie, iar din motorul W18 nu au rămas decât schițele și calcule...
Se spune că odată construit, putea fi chiar primul motor din lume, înaintea celor de la Bugatti, care să echipeze un sportcar, dar...n-a fost să fie...
CITEȘTE ȘI: