MINI Countryman s-a maturizat. Iată cum arată noua generaţie a crossoverului britanic

De Redactor AE | 26 Octombrie, 2016
Crossoverul MINI Countryman a ajuns la cea de-a doua generaţie. Maşina a devenit mai masculină, s-a maturizat un pic, a crescut şi în dimensiuni, iar cel mai important, este mai "la modă" ca niciodată.
Noul Cuntryman a crescut cu până al 200 de mm în lungime şi a adăugat alţi 30 mm în lăţime. O altă creştere considerabilă şi pe care o vor resimţi pasagerii este la nivelul spaţiului interior, datorată de extinderea ampatamentului cu până la 75 de mm! Britanicii au raportat deasemenea un volum portbagaj de tocmai 450 de litri, ceea ce înseamnă cu până la 220 litri mai mult comparativ cu versiunea mai veche şi care poate ajunge la 1.309 litri dacă se rabatează bancheta spate. Apropo de aceasta, aflaţi că spătarele banchetei pot fi pliate în raport de 40:20:40, ceea ce nu este neapărat o noutate dar este bine de ştiut.
Şi cum MINI este o maşină pentru non-conformişti, designerii au inclus opţiunea "Picnic Bench" care nu este altceva decât un scăunel improvizat, ce se montează pe bara spate atunci când maşina staţionează, oferindu-vă un loc de odihnă bine meritat.
Designul exterior a rămas aproape neschimbat, în linii generale, însă multitudinea de detalii noi îi conferă un aspect mai bărbătesc. Mai mult crom, blocuri optice mai pătrăţoase, pasajele aripilor au urcat puţin mai sus împreună cu protecţiile antinoroi iar barele longitudinale de pe acoperiş au adăugat câţiva milimetri în înălţime, contribuind astfel la o imagine mai completă a unui veritabil offroader de oraş.
Aşa cum maşina este construită pe platforma UKL2, a fost posibilă (şi chiar necesară) construcţia unei versiuni plug-in hybrid, ce împrumută garnitura tehnică de pe modelul BMW 225xe. Cu alte cuvinte, MINI Cooper S E Countryman ALL4 este pus în mişcare de un motor pe benzină de 1.5 litri, ce livrează în jur de 134 cai putere pe puntea faţă şi care este ajutat de un motor electric capapbil de 87 CP, forţa căruia animează roţile spate. În total şoferul va avea la dispoziţie în jur de 221 CP şi 385 Nm de cuplu motor bucurându-se totodată de un consum de numai 2.1 litri la sută.
Alte motorizări oferite pe noul Countryman sunt unităţile pe benzină de 1.5 litri (136 PS şi 220Nm) sau 2.0 litri pentru Countryman S (191 PS şi 280 Nm). În tabăra Diesel sunt la fel două versiuni de echipare, MINI Cooper D Countryman dotat cu motorul de 2.0 litri, 150 PS şi 330Nm, sau MINI Cooper SD Countryman, cu acelaşi motor de 1.995 centimetri cubi volum dar care dezvoltă deja 190 PS (184CP) şi 400 Nm.
Sunt disponibile deasemenea trei tipuri de transmisii, 6 viteze automată, 6 viteze manuală sau opt viteze automată. În ce priveşte sistemul de tracţiune integrală ALL4 acesta va fi disponibil opţional pe toate cele patru motorizări.
Dacă vă întrebaţi de varianta John Cooper Works, aflaţi că modelul dat va debuta puţin mai târziu şi va fi echipat cu un motor de 2.0 litri turbo, capabil să rupă aderenţa cu asfaltul graţie celor 228 de cai putere.