Ce au în comun Mitsubishi Outlander PHEV, BMW X5 PHEV și Volvo XC60 PHEV? Emisii nocive peste limită!
De Redactor AE | 25 Noiembrie, 2020
Belgienii vin cu o noutate care aduce în lumină proastă unele dintre cele mai populare SUV-uri Plug-in Hybrid din Europa, BMW X5, Mitsubishi Outlander și Volvo XC60. Ce i-a dezamăgit pe specialiștii de la Brussel, aflați în cele ce urmează.
Transport & Environment (T&E) susține ferm că cele trei modele, care se bucură de o popularitate sporită în Europa, toate emit mai mult CO2 decât afirmă producătorul. Mult prea mult! Iar testele independente pot dovedi acest lucru. Astfel T&E cere guvernelor din toată lumea să nu mai sponsorizeze constructorii auto cu subvenții la achiziția unor astfel de modele.
Un nou scandal pe seama emisiilor ar putea izbucni în orice moment. Testate în condiții reale, în 3 moduri, PHEV-urile au arătat un nivel destul de ridicat de CO2. În regim de condus cu bateriile încărcate, BMW X5 a emis 41 de grame de dioxid de carbon, ceea ce reprezintă o creștere cu 28% față de datele indicate de producător. Volvo XC60 - 115 grame de CO2, adică cu 62% mai mult, iar Mitsubishi Outlander cu 89% mai mult față de datele oficiale - 86 de grame pe kilometru.
Lucrurile stau însă și mai prost atunci când bateria este goală iar motorul cu ardere internă lucrează nu doar pentru deplasarea mașinii, dar și încărcarea bateriilor. Cifrele depășesc normele declarate de până la 3 ori mai mult, în cazul lui Outlander și Volvo, și de 8 ori mai mult în cazul lui BMW X5!
BMW X5 a reușit să obțină valori cele mai apropiate de adevăr doar în regimul full electric, dar a picat testul în în celelalte două moduri (motor ardere internă și regim încărcare baterii). Volvo XC60 în schimb este cel mai nociv din toate trei, chiar și în regimul FULL ELECTRIC! Același lucru și cu Outlander, care însă este campionul la noxe în regimul de condus cu motorul cu ardere internă sau Battery Charging Mode.
Julia Poliscanova, director adjunct al T&E, susține că PHEV-urile sunt mașini electrice false, construite doar pentru a se aschiva de la plata impozitelor mari. În realitate însă, poluează mai mult aerul decât susține producătorul. Doar într-un stil de condus foarte gentil, te mai poți încadra în acele valori oficiale.
Iar ultima frază are cel mai mult sens. În funcție de tipul motoarelor cu ardere internă, greutatea mașinii și stilul de condus, motoarele pe benzină vor continua să elimine cantități de CO2 peste norme.