Motoarele termice rămân în joc. Volkswagen și Audi schimbă strategia de electrificare

De Inna   |  18 Februarie, 2025

Distribuie :

Tranziția către mașinile electrice nu avansează conform așteptărilor, determinând mulți producători auto să-și ajusteze strategiile. Printre aceștia se numără și Volkswagen, și Audi, care au decis să amâne planurile de electrificare și să continue investițiile în modelele cu motoare termice.

Inițial, cele două mărci intenționau să lanseze ultimele modele cu motoare cu ardere internă în 2026 și să devină complet electrice până în 2033. Totuși, sursele din interiorul companiilor, citate de publicația germană Handelsblatt, susțin că aceste obiective nu mai sunt fezabile în contextul actual al pieței.

Ca urmare, Volkswagen și Audi vor aloca fonduri pentru actualizarea modelelor cu motoare termice, prelungindu-le producția cel puțin până la începutul următorului deceniu. O decizie oficială privind investițiile în aceste modele este așteptată în martie.

Această schimbare de strategie nu este singulară în industria auto. Grupul Volkswagen și alte companii rivale au fost nevoite să își reevalueze planurile din cauza vânzărilor mai slabe de vehicule electrice. Porsche, de exemplu, a decis să păstreze motoarele termice pentru unele modele inițial planificate ca electrice. Bentley și-a amânat lansarea primului model electric și a renunțat la obiectivul de a deveni o marcă 100% electrică până în 2030. Lamborghini, la rândul său, a întins debutul primului său model electric până în 2029.

Modificările de strategie adoptate de Volkswagen vor avea un impact direct și asupra mărcilor mai accesibile ale grupului, precum Skoda, Seat și Cupra.

Vânzările de vehicule electrice Volkswagen au înregistrat o scădere de 2.7% în 2024, față de anul 2023, iar Audi a fost și mai afectată, cu o reducere de 7.8% a livrărilor. Per ansamblu, Grupul Volkswagen a raportat un declin de 3.4% la nivelul întregii game de vehicule electrice.

Recomandate:

Chinezii încearcă să ocolească taxele impuse de UE. BYD își mută producția în Europa - Photo
Noutăți
Chinezii încearcă să ocolească taxele impuse de UE. BYD își mută producția în Europa

Începând din această toamnă, gigantul auto chinez BYD va fabrica mașini electrice direct în Europa. Prima uzină europeană a mărcii va deveni operațională în octombrie 2025 &ici

Inna
Mercedes pregătește lansarea noului CLA și a versiunii facelift pentru S-Class - Photo
Noutăți
Mercedes pregătește lansarea noului CLA și a versiunii facelift pentru S-Class

Mercedes-Benz a confirmat planurile sale pentru următorii doi ani, anunțând lansarea unor modele-cheie care vor marca tranziția către electrificare. Cel mai așteptat model este noua generație CL

Inna
116 km de drumuri regionale vor fi reabilitate, odată ce Parlamentul le-a catalogat drept utilitate publică - Photo
Sociale
116 km de drumuri regionale vor fi reabilitate, odată ce Parlamentul le-a catalogat drept utilitate publică

Parlamentul a aprobat în prima lectură un proiect de lege care declară mai multe lucrări de infrastructură rutieră ca fiind de utilitate publică națională. Astfel, modernizarea și extinderea uno

Inna
Pe traseele din țară, s-ar putea forma ghețuș. ASD răspândește material antiderapant - Photo
Sociale
Pe traseele din țară, s-ar putea forma ghețuș. ASD răspândește material antiderapant

Pe parcursul zilei de astăzi, în zona de sud și centru a țării se vor înregistra precipitații sub formă de ninsoare. Din cauza temperaturilor scăzute, există riscul formării ghețușului pe

Inna
Mazda2 părăsește, definitiv, linia de asamblare. Doar varianta hybrid va fi disponibilă în Europa - Photo
Noutăți
Mazda2 părăsește, definitiv, linia de asamblare. Doar varianta hybrid va fi disponibilă în Europa

Mazda a confirmat, oficial, retragerea din producție a modelului său subcompact Mazda2. După o carieră de un deceniu și două facelift-uri, hatchback-ul pur termic dispare din ofertă, lăsând loc

Inna