Nissan și Jaguar Land Rover vor implementa tehnologiile utilizate în Formula E pe mașinile de serie
De Inna | 24 Ianuarie, 2024
Nissan și grupul Jaguar Land Rover se angajează să rămână la curent cu schimbările rapide din industria vehiculelor electrice, folosindu-se de tehnologiile dezvoltate în cadrul competițiilor de Formula E pentru a îmbunătăți performanța mașinilor lor de stradă.
Ambele companii, având echipe în Formula E, exploatează expertiza acumulată în cursele de mașini electrice pentru a aduce inovații care să contribuie la dezvoltarea vehiculelor electrice cu o autonomie mai mare, o eficiență sporită și, eventual, un cost redus, în încercarea de a rămâne competitive în fața unor lideri precum Tesla.
Formula E, deși a întâmpinat provocări în câștigarea susținerii unui număr mare de fani ai motorsportului, a fost un teren fertil pentru producătorii auto implicați. Cu toate că Formula 1 continuă să atragă audiențe semnificativ mai mari, participanții la Formula E afirmă că această competiție aduce contribuții semnificative.
Un aspect cheie al acestei competiții este faptul că mașinile din Formula E încep fiecare cursă cu doar 60% din capacitatea totală a bateriei, fiind necesar să-și genereze restul energiei prin frânare regenerativă. Acest lucru obligă producătorii să dezvolte sisteme mai eficiente și software-uri avansate pentru a îmbunătăți performanța și autonomia.
În efortul de a face trecerea către vehicule electrice mai puternice, eficiente și mai accesibile, Jaguar Land Rover, care a alocat 15 miliarde de lire sterline pentru producția de vehicule electrice, va implementa tehnologia inverterului cu carburi de siliciu. Inițial dezvoltată pentru mașinile sale de Formula E, această soluție va contribui la îmbunătățirea eficienței în viitoarele sale modele electrice premium. JLR a reușit deja să mărească autonomia modelului Jaguar I-Pace cu 20 de kilometri, beneficiind de cunoștințele acumulate în gestionarea temperaturilor bateriei.
În paralel, Nissan urmărește să rămână competitivă pe piața vehiculelor electrice, planificând lansarea a 19 modele complet electrice până în 2026. Tommaso Volpe, directorul echipei Nissan Formula E, a dezvăluit că software-ul mașinilor lor de curse se inspiră inițial din cel al modelului Nissan Leaf. Obiectivul companiei japoneze este să dezvolte motoare mai eficiente, inversoare și baterii mai mici pentru a aduce tehnologii avansate în gama sa de vehicule electrice accesibile.