Noile electromobile vor avea baterii de capacități reduse pentru autonomii mai mici, susține șeful Audi
De Sergiu | 19 Februarie, 2021
În mijlocul unei concurențe acerbe, în care constructorii auto se fălesc cu autonomia produselor proprii, care mai de care mai impresionante, pare-se că în viitorul apropiat, electromobilele ar trebui să devină adevărați maratoniști, gata să parcurgă sute (eventual mii) de kilometri la un singur plin electric.
În asemenea condiții, un posibil regres a EV-urilor în materie de autonomie pare cel puțin incredibilă, dar viitoarele mașini electrice ar putea veni cu pachete de baterii mai mici, ce vor reduce inevitabil performanțele acestora. Creșterea autonomiei în detrimentul altor indicatori nu este relevantă, deoarece astfel mașinile devin în mod inutil mai grele, mari și scumpe.
Cel puțin asta susține Markus Duesmann, șeful Audi, într-un interviu pentru CNET. Acesta menționează tendința de a pune baterii uriașe pentru autonomii de mii de kilometri nu va continua, deoarece infrastructura de încărcare va deveni mai densă, la fel și experiența clienților, care vor învăța să-și ajusteze comportamentul de coabitare cu un automobil electric într-un mod asemănător unui vehicul echipat cu motor cu combustie internă.
Corespunzător, deoarece infrastructura de încărcare electrice va deveni mai diversă, iar stațiile vor deveni mai numeroase, iar distanțele dintre ele nemijlocit se vor micșora, necesitatea de a mai integra în EV-uri pachete de super baterii va decădea în totalitate, doar autocamionele electrice ar mai putea reprezenta o excepție în acest sens.
Anunțul aproape imediat după prezentarea unui model foarte anticipat de la Audi - noul e-tron GT. Fiind un EV de performanță, acesta se prezintă destul de bine și la capitolul anduranță. Constructorul declară o autonomie de 488 kilometri conform regimului WLTP.