Noua generație Honda HR-V a fost dezvăluită, vine cu sistem de propulsie hybrid e:HEV
De Sergiu | 18 Februarie, 2021
Honda a ridicat astăzi voalul de pe noua generație a modelului HR-V, numit în Japonia Vezel, ce vine pe piață într-o proaspătă prestanță, urmând o nouă filosofie de design și sistemul hybrid e:HEV fără încărcare la priză.
Noul HR-V devine astfel parte integrantă a noii strategii a constructorului, ce prevede electrificarea în masă a gamei oferite pe continentul european până în 2022. Modelul este dotat cu un sistem de propulsie hybrid, acesta fiind format dintr-un motor pe benzină și unul electric, alimentat de o baterie litiu-ion, dar prevăzut și cu un generator. Sistemul de propulsie e:HEV ce animă SUV-ul este folosit în premieră pe model, dar este același folosit și pe modelele CR-V și Jazz.
Chiar dacă specificațiile tehnice ale agregatului instalat pe noul hybrid nu au fost dezvăluite, performanțele ar trebui să fie similare celor oferite de iterațiile propulsorului prezente în Jazz și CR-V. În cazul mașinii de oraș, propulsia e asigurată de un propulsor 1.5 i-VTEC conjugat la două motoare electrice, iar CR-V e pus în mișcare de un motor pe benzină 2.0 i-VTEC și un motor electric. Vom afla ulterior care variantă se va regăsi pe noul model.
Interiorul noului HR-V venerează tradițiile în ce privește spațiul, oferind însă o ergonomie și confort îmbunătățit, în mare parte datorită scaunelor Magic Seats. A fost inclus un nou sistem de ventilație, ce direcționează curenții de aer prin fantele în formă de L, amplasate la extremitățile tabloului de bord.
Natural, ambianța habitaclului a fost revizuită - planșa de bord are un aspect proaspăt, iar sistemul de infotainment este readus la realitatea actuală. Funcționalitea nu a ocolit noul model; bancheta spate poate fi rabatată pentru a forma o podea plată, pentru transportarea obiectelor înalte.
Dimensiunile exterioare au rămas practic aceleași, chiar dacă proporțiile au fost regândite, pentru a armoniza exteriorul la noile rigori de design. S-a mizat de astă dată pe un aspect curat și fără înflorituri exagerate, conform unei filosofii cu accente minimaliste.
Fascia include o nouă grilă de dimensiuni îndrăznețe, în timp ce forma caroseriei prezintă note de coupe, laturi mai ascuțite, verticale, pentru a se asigura că nu există impact asupra spațiului interior. Una dintre puținele caracteristici preluate de la modelul anterior sunt mânerele ascunse în portierele spate.
Noua generație Honda HR-V va fi disponibilă pe piața europeană de la finele anului curent, pre-comenzile pot fi deja plasate.