Noua generație Mercedes-AMG C63 va renunța la motorul V8 pentru unitatea turbo de 2.0 litri volum

De Pavel   |  15 Februarie, 2021

Distribuie :

În primăvara anului 2018, șeful Mercedes-AMG, Tobias Moers, care stă acum la cârma producătorului Aston Martin, a declarat că versiunea de top a viitorului C-Class va renunța la celebrul motor V8 și va folosi un sistem de propulsie hybrid care va avea la bază un propulsor în patru cilindri.

În vara anului 2019, au apărut o serie de zvonuri care spunea că cea mai potentă variantă a lui C-Class cu indexul 63 va pierde jumătate din cilindrii motorului, iar recent aceste informații au fost confirmate oficial de constructorul german.

Așadar, asistăm la un sfârșit de epocă, în care berlina de performanță C63 AMG domina în segmentul său. 

Într-un interviu acordat publicației Car and Driver, inginerul șef al noului C-Class, Christian Fruh, a declarat că toate versiunile vor primi motoare turbo în patru cilindri cuplate la o transmisie automată cu nouă rapoarte. Se așteptă că C63 va deveni un hybrid capabil să dezvolte peste 500 de cai putere. Amintim că actualul C63 S facelift, folosește deja noua transmisie cu nouă rapoarte în loc de cea veche cu șapte trepte, în aceste condiții dezvoltând 510 CP și 700 Nm. 

Totodată, Mercedes-AMG C43 care folosește un V6 de 390 CP, ar putea oferi locul noului C53 echipat cu un sistem de propulsie hybrid de peste 400 CP. 

În acest moment se cunoaște că în 2021, Mercedes-Benz va lansa un model de performanță cu supraalimentare electrică, însă este puțin probabil că vom vedea un C53 sau C63, premiera acestora fiind așteptată în anul 2022. Cu toate acestea, în data de 23 februarie, nemții vor lansa nou generație C-Class și eventual vor dezvălui mai multe informații cu privire la versiunele de top.