Noua Mazda6 - prezentată oficial la Salonul Auto Moscova 2012

De AutoExpert   |  27 August, 2012

Distribuie :

Noua Mazda6 - prezentată oficial la Salonul Auto Moscova 2012

Noua generaţie Mazda6 debutează oficial în Rusia, la Salonul Auto Moscova 2012, fiind premiera mondială cea mai importantă de la salonul rusesc. Iată în continuare imaginile şi detaliile noii Mazda6.

Prefigurată de conceptul Mazda Takeri, noua generaţie Mazda6 anunţa o mică revoluţie în segmentul berlinelor de clasă medie, atât din punct de vedere al designului, cât, mai ales, ca pachet tehnologic.

Iată că premiera mondială a noii generaţii Mazda6 nu are loc la Salonul Auto Paris 2012, ci la Salonul Auto Moscova 2012, un salon care, până acum, era mult sub aşteptări, dar care promite să devină mult mai tentant pentru producători, pe fondul evoluţiei bune a pieţei auto din Rusia.

Faţă de conceptul Takeri, noua Mazda6 renunţă la unele detalii, dar, per ansamblu, păstrează stilul foarte fluid al conceptului, partea frontală inspirând multă forţă, iar spatele mizând pe eleganţă. Ca aspect general, noua Mazda6 le este dedicată pasionaţilor de ”feline” pe 4 roţi, diferenţiindu-se foarte clar de stilul german, cu multe muchii.

Mazda6 este o maşină cu dimensiuni generoase: lungime de 4,86 metri, lăţime de 1,84 metri şi înălţime de 1,45 metri - practic, raportul între lungime şi înălţime este principalul responsabil de dinamismul pe care îl respiră maşina, curburile şi muchiile evidente adăugând o tuşă serioasă de nervozitate, mai ales dacă maşina beneficiază de roţile cu jante de 19 inch (standard are jante de 17 inch).

Interiorul noii Mazda6 continuă principiul simplităţii elegante a precedentei generaţii, accentul fiind pus pe calitate şi ergonomie. Fanii mărcii vor remarca fără probleme că şoferul rămâne în centrul atenţiei, cu indicatoare de bord clasice, un volan sportiv cu 3 braţe şi un cockpit relativ aerisit.

Ca stil, s-ar putea spune că interiorul mizează cam mult pe clasic, în contradicţie evidentă cu exteriorul felin, dar e destul de clar că designerii au dorit crearea unei ambianţe sport-business. Sau business-sport.

Ampatamentul de 2,83 metri asigură un spaţiu interior foarte bun pentru pasageri, indiferent că vorbim de cei din faţă sau de cei din spate, doar portbagajul nefiind de natură să impresioneze prin cei 483 de litri oferiţi. Însă Mazda6 nu-şi propune să sensibilizeze clientela amatoare de mult spirit practic, pentru că îi vizează pe adepţii ”gentleman driver”.

Ceea ce înseamnă utilizarea tehnologiilor SKYACTIV în multe domenii, de la motoare până la şasiu şi caroserie. Caroseria este mai rigidă cu 30%, dar e şi mai uşoară, masa proprie minimă fiind de 1.340 kg. De asemenea, coeficientul aerodinamic de 0,26 este obţinut şi prin proiectarea atentă a părţii inferioare a maşinii, pentru direcţionarea cât mai eficientă a fluxului de aer pe sub podea.

Inginerii Mazda promit un nivel al manevrabilităţii de top pentru segmentul din care face parte Mazda6datorită suspensiei multilink faţă şi spate, în timp ce direcţia, chiar dacă are servoasistare electrică, va oferi un feedback foarte bun.

Noua Mazda6 se laudă şi cu sistemul inovator i-Eloop - practic, un sistem de recuperare a energiei la frânare, care utilizează un capacitor special dezvoltat, astfel încât sistemul este, per ansamblu, mult mai redus în dimensiuni, având şi o eficienţă mai mare decât sistemele convenţionale, cu baterii. Sistemul i-Eloop e dotare standard pe motorul de 2,5 litri.

La nivelul propulsoarelor, pentru piaţa din Rusia sunt oferite două motoare pe benzină cu 4 cilindri şi injecţie directă: un 2,0 litri de 150 CP şi 210 Nm, respectiv un 2,5 litri de 192 CP şi 256 Nm. La nivelul transmisiei, se poate alege între o cutie manuală cu 6 trepte sau una automată, tot cu 6 trepte, în timp ce sistemul i-stop, de oprire/pornire automată a motorului, este standard pe ambele motoare.

În privinţa versiunii Mazda6 pentru restul Europei, trebuie să aşteptăm Salonul Auto Paris 2012, unde noua generaţie va fi prezentată atât ca berlină, cât şi ca break. La nivelul motorizărilor, este de aşteptat să fie oferită şi o versiune diesel - dar mai multe detalii despre specificaţii şi preţuri vom avea în toamnă, la salonul parizian.

Recomandate:

Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice” - Photo
Noutăți
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice”

Directorul general al Audi, Gernot Döllner, consideră că tranziția către electromobilitate este inevitabilă și că vehiculele electrice reprezintă cea mai avansată soluție pentru reducerea emisiil

Inna
Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt - Photo
Noutăți
Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt

Serviciul Hidrometeorologic de Stat a emis, pentru mâine, alertă meteo. În intervalul orelor 06:00 - 18:00, se prevăd intensificări ale vântului. Pe tot teritoriul țării,&nb

Inna
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria - Photo
Noutăți
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria

Noul BMW iX3 va intra pe linia de asamblare, la finalul lunii octombrie. Primul model din era Neue Klasse va fi asamblat la uzina din Debrecen, Ungaria. Lansarea pe piață a noului model este

Inna
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania - Photo
Noutăți
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania

Tesla va mări producția la fabrica din Germania. Decizia va fi aplicată până la sfârșitul anului curent. Potrivit declarațiilor făcute de șeful uzinei, decizia de a mări producția

Inna
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul - Photo
Accidente
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul

Un bărbat de 62 de ani a decedat, în timp ce două femei au ajuns la spital. Tragedia a avut loc în urma unui accident rutier, care s-a produs în localitatea Costești, raionul Ialoven

Inna
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat - Photo
Noutăți
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat

Producția electricului Nissan Leaf a fost redusă. Decizia vine în urma întârzierii în aprovizionarea cu baterii. Producția noului model electric Nissan a fost ajustată

Inna