Noul BMW M5 va putea trece din regim AWD la RWD printr-o simplă apăsare de buton!

De Redactor AE   |  16 Decembrie, 2016

Distribuie :

Concurenţa tot mai acerbă dintre BMW şi Mercedes-Benz poate fi văzută la absolut orice nivel, fie că vorbim despre motoare, caroserii sau tehnologii. Constructorii germani încearcă din răsputeri să ţină pasul unul după altul fără să mai ţină cont deja de tradiţii.

Este bine ştiut că tracţiunea integrală are o mulţime de avantaje faţă de tracţiunea pe puntea faţă sau spate. Însă este la fel de bine ştiut că automobilele clasice cu RWD (rear wheel drive) sunt cele mai iubite de către şoferii ce preferă un stil de condus mai agresiv şi care lasă nori de fum şi urme negre pe asfalt la orice plecare de pe loc.

Şi cum să faci ca să împaci ambele tabere? Primul răspuns a venit de la Mercedes-Benz, care odată cu lansarea noului E63 AMG a anunţat că maşina va fi disponibilă echipată doar cu sistemul de tracţiune integrală 4MATIC. Însă, pentru purişti, a fost păstrată opţiunea de a transfera toată puterea motorului exclusiv pe roţile axei spate. Acest lucru se face prin activarea simultană a padelelor de pe volan.

Acum iată că şi BMW adoptă aceeaşi strategie. Probabil că ştiaţi deja acest lucru, iar în caz că nu vă spunem noi. Cei 600 de cai putere de care va fi capabil noul M6 sunt mai "uşor de suportat" dacă sunt împărţiţi la 4 roţi (câte 125) decât numai la două (câte 300), astfel piesele componente nu sunt suprasolicitate şi totodată se poate obţine o acceleraţie de la zero la prima sută mult mai bună. Şi cum numărul cailor putere nu mai sunt demult o problemă ci felul în care aceştia sunt transmişi roţilor, inginerii bavarezi au decis să meargă pe reţeta celor de la Mercedes-Benz, oferind totodată regimul solo, când în exerciţiu este inclusă doar puntea spate.

Trecerea de la regimul AWD la RWD se va face cu un simplu buton, promit bavarezii. În aceste condiţii, când numărul de CP, tipul tracţiunii şi tehnologiile sunt aproape la fel, în ce se va mai ascunde diferenţa? Abia aştept să văd un test dintre cele mai populare sedanuri sport din lume, E Class-ul AMG şi M5-ul!