Noul Lexus NX debutează cu versiune plug-in hybrid și sistem multimedia modern
De Sergiu | 12 Iunie, 2021
Lexus lansează noul NX, vestitorul unei noi etape în cadrul companiei, ce pune accent pe electrificare și performanță. Niponii menționează că au adus schimbări radicale modelului, dar aspectul exterior este fidel generației precedente. Lexus se grăbește să spulbere suspiciunile fanilor, chiar dacă designul exterior nu a suferit actualizări radicale - avem în față o nouă generație, nu un facelift!
Forma caroseriei, proporțiile și conceptul general de design rămân aceleași, deși există mai puține muchii ascuțite. De asemenea, SUV-ul a crescut nesemnificativ: lungimea și lățimea au crescut cu 20 mm (până la 4660 mm și respectiv 1865 mm), iar înălțimea a crescut cu 5 mm (până la 1650 mm). Ampatamentul a fost mărit de la 2660 la 2690 mm.
Patru motorizări sunt disponibile pe NX:
Pentru început, NX 250 este echipat cu un motor pe benzină de 2.5 litri volum, aspirat natural, cu funcție start/stop. Cu o transmisie cu opt trepte, NX 250 este disponibil atât în opțiuni FWD, cât și AWD. Output-ul este estimat la 199 CP și 150 Nm. Versiunea cu FWD poate face sprintul 0-100 km/h în 8.2 secunde, iar cea cu AWD finisează același exercițiu în 8.6 secunde.
Sub capota versiunii NX 350 se regăsește benzinarul turbo de 2.4 litri volum, care este cuplat la o transmisie cu opt rapoarte. Motorul dezvoltă circa 279 CP și 430 Nm. Repriza 0-100 km/h durează 6.8 secunde.
În premieră pentru marca niponilor, noul NX dispune de un sistem plug-in hybrid! NX 450h+ combină un motor de 2.5 litri volum și un agregat electric, instalat pe puntea spate. Autonomia pur electrică declarată poate atinge circa 63 de kilometri, la o viteză maximă de 135 km/h. Sistemul dezvoltă colectiv 306 CP, iar etapa 0-100 km/h necesită circa 6 secunde.
NX450h+ folosește un sistem AWD permanent, controlat electronic. Optimizând distribuția cuplului față și spate în funcție de condițiile de conducere, șoferul poate controla parametrii vehiculului după bunul plac.
Clienții mai pot opta pentru hybrid-ul Lexus NX 350h. Versiunea dispune de un benzinar de 2.5 litri volum cu două motoare electrice. Sistemul AWD utilizează un motor electric petru a pune în mișcare roțile spate la necesitate. Ansamblul dezvoltă 244 CP și accelerează SUV-ul până la 100 km/h în 7.2 secunde.
Caroseria a devenit mai rigidă, iar centrul de greutate este poziționat acum mai jos, pentru a îmbunătăți manevrabilitatea.
Funcția Predictive Efficient Drive lucrează în combinație cu sistemul de navigație, studiază obiceiurile de conducere și poate procesa rapoartele de trafic în timp real pentru optimizarea utilizării bateriei. Corespunzător, sistemul folosește date acumulate despre comportamentul șoferului pentru a prezice când și unde este posibil ca vehiculul să încetinească sau să oprească. De exemplu, atunci când vehiculul se apropie de o zonă în care șoferul a încetinit în trecut, iar șoferul eliberează pedala de accelerație, Predictive Efficient Drive augmentează frânarea regenerativă, permițând recuperarea și reîncărcarea mai eficientă a energiei.
Disponibil atât cu propulsoarele tradiționale, cât și cu versiunile PHEV, modul F SPORT Handling îmbunătățește dinamica de conducere cu o senzație sportivă amplificată de suspensia variabilă activă (AVS) și de amortizoarele de performanță față și spate.
Interiorul a devenit mai spațios și ergonomic grație adoptării noii platforme GA-K. Volanul este prevăzut cu comenzi tactile, iar interiorul este dominat de instrumentarul digital de bord, display-ul sistemului media de 9.8 inci (opțional 14 inci) și head-up display-ul de ultimă generație.
Interfața Lexus încorporează, de asemenea, un nou asistent virtual dezvoltat cu o abordare centrată pe om. Asistentul virtual este destinat să fie principalul mod în care ocupanții interacționează cu noul sistem multimedia. Sistemul permite o experiență extinsă și interactivă pentru a accesa navigația, mass-media, telefonul și anumite setări ale vehiculului, cum ar fi climatizarea.
Dat fiind faptul că telefoanele smart sunt omniprezente în societatea de azi, funcția Lexus Interface permite interacțiunea cu diverse device-uri, pentru a stoca setările personalizate ale utilizatorului în cloud și accesarea acestora ulterior.
Lexus oferă pentru Noul NX iluminare ambientală formată din 14 teme și 64 de culori inspirate de natură. Scaunele față sunt prevăzute standard cu încălzire standard, iar cele spate pot fi dotate opțional cu această funcție. În premieră pentru NX, acoperișul panoramic oferă atât pasagerilor din față, cât și celor din spate posibilitatea de a vedea cerul doar prin apăsarea unui buton.
Noul NX este disponibil cu funcția Digital Key, care oferă posibilitatea de a bloca/debloca și de a porni/opri vehiculul prin intermediul smartphone-ului. Aplicația poate fi partajată cu până la șapte persoane.
SUV-ul va fi echipat cu cel mai recent sistem de siguranță Lexus + 3.0, care include printre altele Risk Avoidance Emergency Steer Assist, Left Turn Oncoming Vehicle Detection/Braking, Right/Left Turn Oncoming Pedestrian Detection/Braking, Oncoming Vehicle Detection, Dynamic Radar Cruise Control și Curve Speed Management.
Lexus va da startul producției noului NX în a doua jumătate a anului curent, în același timp cu versiunea europeană a modelului. Prețurile vor fi anunțate ulterior. Merită menționat faptul că Lexus nu intenționează un NX complet electric, ci dezvoltă în acest sens un nou SUV.