Nu mai mult de trei ani. Atât mai au de trăit maşinile echipate cu motoare diesel. Viitorul lor este hotărât deja

De Redactor AE   |  10 Martie, 2017

Distribuie :

Dacă vreți un motor diesel, e momentul să-l cumpărați! De această părere sunt colegii de la automarket.ro. Potrivit lor, "trăim ultimii ani în care acest tip de carburant va mai fi acceptat de regulile Uniunii Europene." De ce? Aflaţi mai jos.

Două personalități ale industriei auto mondiale prezic înlocuirea motoarelor diesel cu sisteme hibride din 2020 încolo. "În lumea auto de astăzi există foarte puține lucruri sigure. Dar unul dintre acestea este faptul că motoarele diesel de cilindree redusă sunt pe moarte".Aceasta este opinia lui Sergio Marchionne, CEO Fiat-Chrysler și unul dintre cele mai mari nume ale industriei auto contemporane.

Conform omului care conduce destinele alianței italo-americane, explicația este legată de faptul că emisiile de NOx (Oxizi de Azot) la nivelul orașelor vor trebui eliminate în următorii ani, iar singura soluție pentru acest lucru este eliminarea motorizărilor diesel, cea mai importantă sursă de emisii de acest tip.

Sergio Marchionne, CEO Fiat-Chrysler AutomobilesOpinia lui Marchionne este împărtășită de Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars, alt personaj principal al industriei auto actuale. "Europa a avut o legislație permisivă în zona emisiilor de NOx, însă aceste zile s-au terminat", spune omul sub conducerea căruia Volvo a renăscut din propria cenușă după despărțirea de Ford.

În ceea ce privește soluția înlocuirii motoarelor diesel, Marchionne și Samuelsson sunt din nou pe aceeași lungime de undă: costurile dezvoltării unor versiuni micro-hibride sau hibride ccare să folosească motoare pe benzină și un motor electric sau un generator care joacă rol de motor electric sunt mai mici decât cele pe care le presupune "curățarea" emisiilor unui motor diesel.

"Hibrizii sunt inevitabili", spune Sergio Marchionne. "Un sistem micro-hibrid reușește să ofere o parte din autonomia suplimentară a unui sistem hibrid clasic, dar costurile sunt mult mai reduse", spune Marchionne. Soluția este deja utilizată pe scară largă în Europa, noua generație Suzuki Swift - tocmai prezentată la Geneva - fiind cel mai recent model care mizează pe această abordare în segmentul B. Un astfel de sistem preia energia generată la frânare și o depozitează în acumulatori de capacitate mică, folosind-o în momentele în care motorul pe benzină ar consuma mult, de exemplu la manevrele de parcare sau la pornirea de pe loc.

De cealaltă parte, Hakan Samuelsson mizează pe versiuni full-electrice ale modelelor din gamă. "În 2020, Uniunea Europeană a setat o limită de 95 de hrame CO2/km pentru gama fiecărui constructor de pe Continent. Până atunci, dieselul se va susține, însă peste această limită există o singură soluție: electrificarea. În 2019 vom prezenta prima noastră mașină de serie 100% electrică. Apoi, până în 2025, fiecare familie de modele din portofoliul Volvo va avea câte o versiune electrică", spune CEO-ul Volvo.

Recomandate:

Xiaomi YU7: primul SUV electric al gigantului chinez, provocare directă pentru Tesla Model Y - Photo
Noutăți
Xiaomi YU7: primul SUV electric al gigantului chinez, provocare directă pentru Tesla Model Y

Cu ocazia celei de-a 15-a aniversări, Xiaomi a dezvăluit primul său SUV electric, denumit YU7, într-o prezentare transmisă în direct din Beijing. Noul model marchează extinderea strategică

Inna
Planul Californiei de eliminare a motoarelor termice, anulat de Senatul SUA. Urmează o dispută legală majoră - Photo
Noutăți
Planul Californiei de eliminare a motoarelor termice, anulat de Senatul SUA. Urmează o dispută legală majoră

Senatul Statelor Unite a votat împotriva planului de electrificare propus de statul California, blocând astfel interdicția privind vânzarea de vehicule cu motoare termice care urma s

Inna
Noutate pentru aventurieri: Opel Frontera poate fi echipat cu un cort pentru escapade în natură - Photo
Noutăți
Noutate pentru aventurieri: Opel Frontera poate fi echipat cu un cort pentru escapade în natură

Opel extinde gama de accesorii disponibile pentru SUV-ul Frontera cu o opțiune destinată iubitorilor de aventură: un cort exterior montabil pe plafon, realizat în colaborare cu specialiștii de l

Inna
SEAT începe producția de baterii pentru viitoarele modele electrice Cupra și Volkswagen - Photo
Noutăți
SEAT începe producția de baterii pentru viitoarele modele electrice Cupra și Volkswagen

SEAT a făcut un pas important în tranziția sa către electromobilitate prin inițierea producției pre-serie a bateriilor destinate viitoarelor modele electrice. Noua facilitate de producție, situa

Inna
Porsche se desparte de motoarele termice pentru 718 Cayman și Boxster. Ultimele unități vor fi produse în toamnă - Photo
Noutăți
Porsche se desparte de motoarele termice pentru 718 Cayman și Boxster. Ultimele unități vor fi produse în toamnă

Porsche a anunțat oficial încetarea producției pentru modelele 718 Cayman și 718 Boxster echipate cu motoare termice. Producția ultimelor unități ale actualei generații este programată pentru oc

Inna