Nu mai mult de trei ani. Atât mai au de trăit maşinile echipate cu motoare diesel. Viitorul lor este hotărât deja

De Redactor AE   |  10 Martie, 2017

Distribuie :

Dacă vreți un motor diesel, e momentul să-l cumpărați! De această părere sunt colegii de la automarket.ro. Potrivit lor, "trăim ultimii ani în care acest tip de carburant va mai fi acceptat de regulile Uniunii Europene." De ce? Aflaţi mai jos.

Două personalități ale industriei auto mondiale prezic înlocuirea motoarelor diesel cu sisteme hibride din 2020 încolo. "În lumea auto de astăzi există foarte puține lucruri sigure. Dar unul dintre acestea este faptul că motoarele diesel de cilindree redusă sunt pe moarte".Aceasta este opinia lui Sergio Marchionne, CEO Fiat-Chrysler și unul dintre cele mai mari nume ale industriei auto contemporane.

Conform omului care conduce destinele alianței italo-americane, explicația este legată de faptul că emisiile de NOx (Oxizi de Azot) la nivelul orașelor vor trebui eliminate în următorii ani, iar singura soluție pentru acest lucru este eliminarea motorizărilor diesel, cea mai importantă sursă de emisii de acest tip.

Sergio Marchionne, CEO Fiat-Chrysler AutomobilesOpinia lui Marchionne este împărtășită de Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars, alt personaj principal al industriei auto actuale. "Europa a avut o legislație permisivă în zona emisiilor de NOx, însă aceste zile s-au terminat", spune omul sub conducerea căruia Volvo a renăscut din propria cenușă după despărțirea de Ford.

În ceea ce privește soluția înlocuirii motoarelor diesel, Marchionne și Samuelsson sunt din nou pe aceeași lungime de undă: costurile dezvoltării unor versiuni micro-hibride sau hibride ccare să folosească motoare pe benzină și un motor electric sau un generator care joacă rol de motor electric sunt mai mici decât cele pe care le presupune "curățarea" emisiilor unui motor diesel.

"Hibrizii sunt inevitabili", spune Sergio Marchionne. "Un sistem micro-hibrid reușește să ofere o parte din autonomia suplimentară a unui sistem hibrid clasic, dar costurile sunt mult mai reduse", spune Marchionne. Soluția este deja utilizată pe scară largă în Europa, noua generație Suzuki Swift - tocmai prezentată la Geneva - fiind cel mai recent model care mizează pe această abordare în segmentul B. Un astfel de sistem preia energia generată la frânare și o depozitează în acumulatori de capacitate mică, folosind-o în momentele în care motorul pe benzină ar consuma mult, de exemplu la manevrele de parcare sau la pornirea de pe loc.

De cealaltă parte, Hakan Samuelsson mizează pe versiuni full-electrice ale modelelor din gamă. "În 2020, Uniunea Europeană a setat o limită de 95 de hrame CO2/km pentru gama fiecărui constructor de pe Continent. Până atunci, dieselul se va susține, însă peste această limită există o singură soluție: electrificarea. În 2019 vom prezenta prima noastră mașină de serie 100% electrică. Apoi, până în 2025, fiecare familie de modele din portofoliul Volvo va avea câte o versiune electrică", spune CEO-ul Volvo.

Recomandate:

Pentru cei care apreciază frumosul! Lamborghini a lansat un disc vinil cu sunetul motoarelor sale V12 - Photo
Life Style
Pentru cei care apreciază frumosul! Lamborghini a lansat un disc vinil cu sunetul motoarelor sale V12

Lamborghini a surprins industria muzicală și pe pasionații de mașini prin lansarea unui disc vinil special, ce cuprinde sunetele distinctive ale motoarelor V12 ale celor mai iconice modele ale sa

Inna
(VIDEO) M4 CS face furori! Recent lansat, dar deja al 2-lea cel mai rapid BMW de serie pe Nurburgring! - Photo
Noutăți
(VIDEO) M4 CS face furori! Recent lansat, dar deja al 2-lea cel mai rapid BMW de serie pe Nurburgring!

Recent lansat, noul BMW M4 CS a fost testat pe legendarul circuit Nurburgring. Cel mai nou model de performanță al bavarezilor, a devenit al doilea cel mai rapid BMW de serie pe circuit. Cons

Inna
Noul propulsor Bugatti, va fi cu ardere internă. Ce spune Mate Rimac - Photo
Noutăți
Noul propulsor Bugatti, va fi cu ardere internă. Ce spune Mate Rimac

Conform informațiilor de ultimă oră, oferite chiar de către Mate Rimac, noul propulsor Bugatti, un W16 va fi unul aspirat natural. Deja în această vară, francezii urmează să prezinte un nou hype

Inna
Ferrari Enzo va avea anvelope noi! Pirelli a început producția de anvelope dedicate - Photo
Noutăți
Ferrari Enzo va avea anvelope noi! Pirelli a început producția de anvelope dedicate

Producătorul italian de anvelope anunță despre începutul producției anvelopelor dedicate modelului Ferrari Enzo. Vizual, acestea vor fi identice cu cele de acum 22 ani, noutatea este că acestea

Inna
Bentley elimină motorizarea V8 din oferta a două modele - Photo
Noutăți
Bentley elimină motorizarea V8 din oferta a două modele

Conform ultimelor informații, constructorul britanic elimină motorizarea V8, pur termică, din oferta modelelor Continental și Flying Spur. Modificarea va afecta piața europeană și nu doar. Be

Inna
Guvernul SUA analizează interzicerea importului de mașini fabricate în China - Photo
Noutăți
Guvernul SUA analizează interzicerea importului de mașini fabricate în China

Conform unui oficial guvernamental american, Statele Unite iau în considerare aplicarea unei interdicții privind vânzarea mașinilor fabricate în China sau impunerea unor restricții s

Inna