Pagani Huayra a fost modificat în cinstea unui Fiat prezentat acum 60 de ani
De Pavel | 15 Decembrie, 2017
Compania Pagani a construit un exemplar unic în felul său al modelului Huayra. Designul supercarului este inspirat din conceptul Fiat Turbina prezentat în 1954. Coupe-ul extravagant a fost modificat la comanda atelierului Garage Italia Customs.
Pe lângă proiectarea supercarurilor futuristice de sute de cai putere, producătorul italian de automobile Pagani, practică şi modificarea la comandă a bolizilor săi Zonda şi Huayra. Printre cele mai cunoscute modificări se numără Pagani Zonda 760 RS, 760 Fantasma, 760 Riviera şi 760LH comandată de multiplul campion al Formulei 1, Lewis Hamilton.
Exemplarul despre care vă relatăm astăzi are la bază hypercarul Huayra şi primeşte denumirea de Pagani Huayra Lampo, unde "Lampo" în traducere înseamnă "Fulger". La proiectarea acestei versiuni a participat şi Lapo Elkann, moştenitorul Fiat Automobiles.
Defapt colaborarea cu Elkann este una firească, dat fiind faptul că acest exemplar este inspirat din conceptul prezentat acum 60 de ani sub numele de Fiat Turbina. Acesta a primit denumirea sa datorită propulsorului înzestrat cu o turbină cu gaze, folosit deobicei pentru elicoptere. Conceptul dezvolta circa 300 de cai putere şi se lăuda cu un coeficient aerodinamic de invidiat egal cu 0,14 Cx.
[caption id="attachment_83865" align="alignnone" width="800"] Fiat Turbina Concept 1954[/caption]
Huayra a împrumutat de la Fiat Turbina aspectul exterior, dar mai exact grafica bicoloră a conceptului italian, unde se mai adaugă fibra de carbon expusă şi etrierele vopsite în culorile steagului Italiei.
Interiorul supercarului este pregătit de un atelier din oraşul Torino şi arată ca o adevărată capodoperă. Acesta este tapiţat cu piele maronie, ornamente din aluminiu anodizat şi foloseşte un infinit de elemente din carbon.
Sub capotă, Pagani Huayra Lampo, păstrează acelaşi propulsor V12 Twin-turbo, de 6.0 litri volum, proiectat de Mercedes-AMG, care dezvoltă 730 CP şi 1.000 Nm cuplu motor. Acesta accelearează bolidul de la zero până la prima sută de kilometri în doar trei secunde, iar viteza maximă pe care o atinge numără 370 km/h.