Popularul Porsche 911 nu va primi o versiune electrică prea curând! Combustibilii sintetici vor asigura longevitatea motorului termic

De Sergiu   |  20 Martie, 2021

Distribuie :

În cadrul unei sesiuni ținute în cadrul conferinței anuale a mărcii, CEO-ul Porsche, Oliver Blume a dezvăluit câteva dintre planurile companiei per general, dar și careva informații cu referire viitorul iconicului Porsche 911. Oficialul a menționat în acest sens că modelul nu va deveni electric, cel puțin nu în acest deceniu. Totuși, acesta s-ar putea transfigura într-un hybrid, caracteristicile căruia nu sunt pentru moment dezvăluite.

Modelul nu va fi transformat într-un EV în viitorul apropiat, fiindcă însăși natura lui 911 nu permite acest lucru. Deoarece la 911 motorul cu combustie internă este poziționat în spate, în cazul înlocuirii acestuia cu un pachet de baterii sau un agregat electric masiv, manevrabilitatea mașinii, dar și comportamentul dinamic vor avea de suferit. 

Bateriile disponibile la momentul actual nu sunt destul de productive pentru a răspunde necesităților lui 911, iar poziționarea acestora pe mijloc nu e posibilă; dimensiunile reduse ale modelului permit amplasarea unui pachet de baterii de volum mic, care vor oferi performanțe mediocre, dar vor avea o masă însemnată.

Pentru a nu face compromis nici de la silueta suplă a modelului, recunoscută la nivel global, care încă evoca liniile primelor 911, și a oferi performanțe electrice pe măsura celor oferite de agregatele analogice termice, s-a decis că modelul nu va fi relevant în postură de electromobil până nu vor fi disponibile pe piață baterii de generație nouă, mai compacte, și cu o mai bună concentrare a energiei.

„Pentru acest deceniu, este foarte clar, 911 va fi o mașină cu motor de ardere internă.” Este prea devreme pentru a spune ce se va întâmpla după anul 2030 ”.

Pe latura electrificării, sunt sondate diferite concepte. O posibilă sursă de inspirație ar putea fi modelele de curse hybrid ce concurează în cadrul Le Mans.

Cum va fi asigurat viitorul lui 911 în viitorii zece ani, în contextul în care normele de poluare sunt tot mai stricte? Constructorul își reconfirmă dedicația acordată combustibililor sintetici, care pot oferi o experiență integrală a motoarelor cu combustie internă, dar un impact negativ de CO2 redus cu 90%. 

Vezi și:

Porsche dezvoltă un combustibil sintetic, cu o amprentă CO2 neutră, pentru motoarele cu ardere internă
Porsche tocmai a anunțat o posibilă soluție de alternativă pentru cei cu aspirații ecologiste, dar care nu se pot despărți de sunetul unui puternic V8! În parteneriat cu Siemens E
AutoExpert