Porsche dezvoltă un combustibil sintetic, cu o amprentă CO2 neutră, pentru motoarele cu ardere internă
De Sergiu | 3 Decembrie, 2020
Porsche tocmai a anunțat o posibilă soluție de alternativă pentru cei cu aspirații ecologiste, dar care nu se pot despărți de sunetul unui puternic V8! În parteneriat cu Siemens Energy, constructorul a dezvăluit recent planurile de a-și combina eforturile pentru o nouă fabrică de e-combustibil.
Companiile germane spun că proiectul-pilot va avea ca rezultat prima fabrică mondială la scară industrială pentru combustibil sintetic cu o amprentă de carbon neutră. Instalația de procesare va fi situată în sudul statului Chile, în încercarea de a valorifica energia eoliană puternică a țării, care va fi utilizată pentru alimentarea centralei industriale.
Planul prevede în faza pilot un volum de aproximativ 130.000 de litri de combustibil - până în 2022, urmând ca această cifră să crească la 55 milioane litri în 2024, și un volum de zece ori mai mare peste încă doi ani, în 2026.
Energia eoliană va alimenta electrolizatorii pentru a scinda apa în hidrogen și oxigen. CO2-ul va fi apoi filtrat din aer și procesat cu hidrogenul menționat mai sus pentru a crea metanol sintetic, un proces realizat sub licența Exxon Mobil.
Principalul avantaj al acestui tip de combusitibil îl reprezintă faptul că acesta are o amprentă CO2 neutră. Acest lucru înseamnă că acesta nu contribuie, dar nici nu reduce cantitatea de carbon din atmosferă.
Producerea unui astfel de combustibil dedicat ar putea permite companiei și efectiv altor producători de automobile să folosească o modalitate de a continua să producă vehicule echipate cu motoare cu ardere internă, cum ar fi iconicul 911 de la Porsche. În timp ce vehiculele electrice pot oferi performanțe remarcabile, Porsche dorește să dea opțiuni și iubitorilor de forțoase propulsoare V8.
„Ne-am dori să vedem mașini precum 911 cu motoare cu combustie internă ca mașini pe care le-ai putea conduce în viitor fără a simți povara unei amprente de CO2 inutile”, a menționat Michael Steiner, directorul de cercetare și dezvoltare al Porsche.
Oficialii au declarat că e-combustibilii pot acționa ca benzina, permițând proprietarilor de vehicule actuale și clasice o modalitate mai ecologică de a conduce. De asemenea, ar putea utiliza aceeași infrastructură de alimentare cu combustibilii actuali, mai degrabă decât investiții în miliarde de euro pentru infrastructura nouă pentru vehiculele electrice.
Inițial, Porsche va fi unicul client pentru combustibilul sintetic, utilizându-l în primul rând pentru vehiculele de curse, dar și prototipurile de teste, iar apoi ar putea oferi acest combustibil și altor producători. Pentru acest proiect ambițios, Porsche a rezervat 20 milioane euro. Anunțul nu schimbă obiectivul Porsche de a avea electrificate jumătate din modelele vândute până în 2025.