Porsche nu va construi fabrici în China, din principiu. Nemții nu vor să fie asociați cu asamblarea chinezească de proastă calitate
De Pavel | 22 Februarie, 2021
Deși China este în prezent cea mai mare piață de automobile din lume, Porsche nu va construi o fabrică de asamblare în China din principiu. Nemții nu vor să fie asociați cu asamblarea chinezească, care în viziunea clienților este privită ca una de calitate proastă.
În 2020, Porsche a produs 272.162 vehicule, dintre care 88.968 au fost livrate în China. Prin comparație, în aceeași perioadă, în întreaga Europă au fost vândute doar 80.892 de Porsche-uri, iar în SUA un total de 57.294 de unități. În ciuda acestui fapt, așa cum a declarat într-un interviu acordat publicației Financial Times, șeful Porsche, Oliver Blum, compania nu va construi o fabrică pentru asamblarea modelelor Porsche în China, iar motivul este destul de neobișnuit.
Fără îndoială, localizarea asamblării în China ar reduce costul mașinilor, însă pentru cei de la Porsche este mai important să se mențină producerea germană, care oferă un efect pozitiv asupra imaginii mărcii, clienții fiind siguri de o producție de calitate înaltă.
Potrivit șefului Porsche, clienții apreciază mult mai mult mașinile din Germania decât mașinile asamblate în China. Această stare de lucruri va fi relevantă încă cel puțin zece ani, astfel încât în acest moment nu poate fi vorba despre construirea unei fabrici în Republica Chineză, susține Blum.
"Nu are sens", spune CEO-ul Porsche. Care va fi situația în zece ani va depinde de volumul vânzărilor și de legislația locală, a adăugat oficialul. Cu toate acestea, până în prezent, nu toate modelele Porsche sunt fabricate în Germania, Cayenne de exemplu, se produce în Slovacia, iar Cayman și Boxster se asamblează în Finlanda.