Premieră: Cel mai dinamic Bentley din istorie, noul Continental GT Speed

De Sergiu   |  24 Martie, 2021

Distribuie :

Britanicii continuă să detalieze generația actuală Continental GT, de astă dată dezvăluind cel mai rapid Bentley stradal din istoria constructorului. Cu soluții individuale inedite, GT Speed, reprezintă poziția de top, rezultatul a peste un secol de istorie a companiei.

Noul GT Speed a fost proiectat în cadrul inovativei uzine Bentley, unde toate procesele de producție sunt neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Actuala generație, a treia, vine să preia stafeta originalului Continental GT Speed, dezvăluit în 2007, fiind, la rândul său, inspirat de modelele Speed din anii 20 ai secolului trecut. 

Una din particularitățile-cheie ale noului GT Speed îl reprezintă șasiul, setat specific pentru model. Natura dinamică a mașinii poate fi observată în modurile de rulare BENTLEY ȘI COMFORT, grație direcției electronice integrale. Însă doar în modul SPORT temperamentul se dezlănțuie în totalitate, în combinație cu Bentley Dynamic Ride și diferențialul cu alunecare limitată eLSD pentru un nivel de agilitate ce nu poate fi întâlnit în alt Bentley.

Reglat în cuplu sistemele de control al tracțiunii și șasiul activ, eLSD oferă o capacitate laterală sporită, stabilitate longitudinală îmbunătățită, reglabilitate optimizată la accelerare și tracțiune mai bună în condiții nefavorabile. Agilitatea modelului este în continuare developată de cutia de viteze optimizată, timpul de schimbare a treptelor fiind redusă la jumătate.

La viteze mici și medii, roțile spate ale lui GT Speed sunt direcționate opus celor față pentru o schimbare rapidă a direcției. La viteze însemnate, roțile spate se rotesc în aceeași direcție ca cele față, pentru a îmbunătăți stabilitatea. Sistemul este semnificativ mai agil pe GT Speed decât pe Flying Spur.

Speed ​​dispune de frâne carbon-ceramice. Pe față etrierele au zece pistonașe, iar pe spate au patru. Spre deosebire de versiunea de bază a coupeului, înzestrate cu jante de 21 inci, GT Speed este dotat cu jante dimensionate la 22 inci. 

Potentul motor W12 turbo de 6.0 litri volum a primit o doză suplimentară de putere. Output-ul a crescut de la 635 la 659 CP, cuplul rămânând același - 900 Nm. Și pentru că un ditamai motor cu 12 cilindri consumă destul de mult, a fost prevăzut un sistem care la sarcini reduse poate deconecta șase dintre aceștia. În consecință, Continental GT Speed accelerează 0-100 km/h în 3.6 secunde, față de 3.8 sec. necesare versiunii de bază pentru a atinge această repriză. Viteza maximă anunțată de constructor este de 335 km/h.

Caroseria lui Continental GT a fost recizelată și mai mult pe GT Speed. Elementele exterioare unice îi oferă o prestanță puternică, atletică, care se îmbină perfect cu eleganța lui Continental GT. Alte adiții includ grila radiatorului Dark Tint, praguri sport reformate și benzi iluminate aplicate pe praguri.

Interiorul lui Continental GT Speed prezintă o serie de soluții unice, realizate manual care pot fi personalizate în continuare. Astfel, sunt disponibile 15 culori principale și 11 secundare de tapițerie. Gama cromatică interioară este compusă din două nuanțe, cu utilizarea Alcantara. Embleme ”Speed” sunt incluse pe interior și exterior.

Lansarea comercială a modeului va avea loc în această vară, comenzile pot fi deja plasate. Prețul pentru o unitate nu a fost dezvăluit.

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x