Premieră: Jeep lansează noua generație Wagoneer și Grand Wagoneer
De Sergiu | 11 Martie, 2021
Astăzi cei de la Jeep au prezentat noile generații Wagoneer și Grand Wagoneer, cele mai impunătoare SUV-uri din gamă. Odată cu lansarea, constructorul și-a împlinit un moft propriu - aducerea consacratelor modele din portofoliul de odinioară în secolul XXI. Visul a devenit acum realitate, iar cele două modele stau să potolească setea americanilor pentru gigantism, oferind soluții pentru diverse categorii de cumpărători - de la cei ce optează pentru versiunea de bază a lui Wagoneer, până la răsfățații ce aleg cel mai de top Grand Wagoneer, la un preț dublu.
Mai mult, Jeep a trasnformat familia Wagoneer într-un adevărat sub brand, care reflectă popularitatea aclamată de generațiile anterioare cu câteva decenii în urmă, datorită versatilității, dar și aspectului interesant, oferit de finisajul ce imita lemnul polisat, modelele fiind numite cu drag ”woodie”.
Revenind însă în prezent, menționăm că pe exterior diferențele dintre Wagoneer și Grand Wagoneer nu sunt chiar atât de consistente. SUV-urile nu se diferențiază între ele prin dimensiuni. Lungimea modelelor măsoară 5.435 mm, lățimea 2.123 mm, înălțimea atinge 1.920 mm, iar ampatamentul este de 3.124 mm.
Versiunea de bază a lui Wagoneer, având un preț de pornire de 57.995 $ pentru Series I va rivaliza printre altele cu Ford Expedition și Chevrolet Tahoe. Vor fi disponibile spre procurare și edițiile Series II și Series III, toate fiind echipate cu un V8 Hemi de 5.7 litri volum, ce dezvoltă 397 CP și 547 Nm cu ajutorul funcției dedicate Jeep eTorque ce vine cu un motor-generator de 48 V pentru a complementa cuplul. Resursele vor fi distribuite cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte.
Desigur, modelul va dispune de tracțiune integrală, fiind diferențiate trei sisteme:
- Quadra Trac I 4WD - divizează constant cuplul în raport de 40% pe față și 60% pe puntea spate și vine cu un diferențial mecanic cu alunecare limitată;
- Quadra Trac II 4WD - integrează față de precedenta și un demultiplicator;
- Quadra Drive II - distribuie cuplul în diapazonul 50/50 - 35/65, dispune de un diferențial electronic cu alunecare limitată și o cutie de transfer cu 2 viteze. Configurația poate, de asemenea, oferi tot cuplul disponibil unei singure roți, dacă roata în cauză este singura care dispune de tracțiune.
Pentru Quadra Trac II 4WD și Quadra Drive II este disponibil standard sistemul Select-Terrain, ce permite ajustarea funcțiilor mașinii la suprafața de rulare.
Pe interior Jeep Wagoneer are un volan cu două spițe, instrumentar de bord digital de 10.3 inci și sistem media Uconnect 5 cu ecran tactil de 10.1 inci. Pentru a controla controlul climatizării, un bloc de taste analogice este prevăzut sub afișaj. În versiunea de bază este utilizată tapițeria din piele Nappa.
Pe treapta de sus a gamei de la Jeep se va situa Grand Wagoneer, cu un preț de pornire de 86.995 $ pentru versiunea Series I, 98.995 pentru Series II și 103.995 $ pentru Series III. În dotarea maximă, cu toate opțiunile incluse, noul Grand Wagoneer va costa 111.000 $. Modelul vine să concureze cu Cadillac Escalade, Lincoln Navigator și Lexus LX.
Sub capota SUV-ului se va regăsi unitatea V8 de 6.4 litri volum ce dezvoltă 471 CP și 617 Nn. Grand Wagoneer va fi disponibil doar cu sistemul de top Quadra Drive II 4WD.
Disponibilă standard pentru Grand Wagoneer și opțional pentru Wagoneer va fi și suspensia pneumatică care poate ridica garda la sol cu 5 cm și o coboară cu până la 4 cm, oferind cinci configurații de poziționare: Park, Aero, Normal, și două setări pentru off-road. Ambele modele au o gardă la sol standard de 20.32 cm, cu posibilitatea ca Grand Wagoneer să dispună de o gardă de 25.40 mm și o capacitate de trecere a vadurilor de apă cu o adâncime de până la 61 mm adâncime. SUV-urile pot tracta până la 4.536 kg.
În interior, Grand Wagoneer-ul diferă de Wagoneer printr-un finisaj mai scump: se folosește furnir de lemn și aluminiu, iar pielea Nappa vine doar în versiunea standard, în timp ce dotările mai generoase dispun de materiale și mai selecte.
Calitatea sistemului multimedia a fost îmbunătățită în Grand Wagoneer. Instrumentarul de bord digital a fost mărit de la 10.3 la 12.3 inci, iar display-ul multimedia de la 10.1 la 12 inci. Opțional, se mai poate opta pentru încă cinci afișaje - pentru controlul funcțiilor de sistemului de climatizare și încălzire, pentru multimedia suplimentară, două ecrane pentru pasagerii rândului doi și un afișaj central în spatele scaunelor din primul rând.
Sistemul de infotainment Uconnect 5, care este de cinci ori mai rapid decât Uconnect 4 și vine cu Apple CarPlay și Android Auto wireless, actualizări over-the-air, un hotspot 4G LTE și funcția Alexa. SUV-urile au de la opt și până la unsprezece porturi USB, plus încărcarea telefonului wireless.
Grand Wagoneer dispune de scaune față cu reglare electrică cu 24 de poziții, disponibile cu masaj, finisaje din lemn, climatizare automată în patru zone și un sistem audio MacIntosh de 1.375 wați disponibil cu 23 de difuzoare (este oferită și o versiune cu 19 difuzoare de 950 de wați). Opțiunile includ tapițerie din piele Palermo matlasată, scaune cu încălzire și răcire, un volan încălzit.
La capitolul siguranță, modelele oferă adaptive cruise control, active lane control, automatic emergency braking, blind-spot monitors, și night vision. Mai este disponibil un sistemd e parcare automată, head-up display, dar și o cameră retrovizoare.
Atât Wagoneer cât și Grand Wagoneer sunt disponibile pentru a fi precomandate chiar de astăzi. Vânzările vor începe în această vară.