Premieră: Noua generație Honda Civic - design temperat, motorizări pe benzină și tehnologii actuale
De Sergiu | 29 Aprilie, 2021
Honda a dezvăluit cea de-a 11-a generație Civic în caroserie de tip sedan. Deocamdată, modelul este dedicat doar publicului american, dar geografia vânzărilor urmează a fi extinsă.
Civic este, la momentul actual, cel mai longeviv model din oferta Honda, bucurându-se de un succes răsunător la nivel global. Peste 12 milioane de unități au fost procurate doar în SUA, modelul reușind să ajungă în top trei al celor mai bine vândute autoturisme în America în ultimii 48 de ani.
Designerii Honda au decis să-i ofere noului Civic un look mai rafinat prin deplasarea montanților A cu aproximativ cinci centimetri în spate. Astfel, capota a căpătat o siluetă elongată care accentuează concomitent elementele suplimentare de design, inclusiv oglinzile retrovizoare, care se regăsesc pe portiere.
Odată cu schimbul generațiilor, Civic a crescut în dimensiuni - ampatamentul măsoară acum 2.736 mm (+36mm), lungimea înregistrează 4.674 mm (33 mm adăugători). Noul Civic a căpătat o postură mai stabilă grație ecartamentului mărit cu 12 mm, fenomen accentuat vizual și de partea din spate a mașinii și stopurile LED late. Farurile sunt, de asemenea, full LED.
Caroseria noului Civic a devenit mai rezistentă la forțele de torsiune cu 8% și la îndoire cu 13%, devenind cea mai rigidă din istoria modelului. Materiale moderne, de genul aluminiului, oțelurilor rezistente și adezivilor structurali, și-au găsit aplicații în cadrul corpului rigidizat. A fost îmbunătățită și calitatea ambianței în habitaclu, fiind redus zgomotul rutier rezultant. Caroseria poate fi nuanțată într-un total de opt culori, inclusiv Meteorite Gray Metallic, Sonic Gray Pearl și nuanța exclusivă Morning Mist Blue Metallic. Aspectul modern este accentuat și de jantele care sunt oferite la 16-18 inci.
Interiorul este realizat într-un stil simplist, dar modern. Versiunea standard se laudă cu dotări ce includ un display multimedia tactil de 7 inci, compatibil cu Bluetooth, Apple CarPlay și Android Auto. Ceva mai sus pe scara ierarhică, putem întâlni un ecran tactil cu diagonala de 9 inci, funcție de încărcare wireless pentru telefoane. Instrumentarul de bord poate fi parțial digital (7 inci) sau full digital (10.2 inci). Sistemul audio premium Bose include 12 difuzoare și este disponibil în echiparea Touring.
Niponii au lucrat intensiv la dezvoltarea celui mai tehnologizat Civic de până acum. Chiar dacă progresul e natural oricărei evoluții, proiectanții au oferit o mare atenție la detalii. De exemplu, suspensia a fost recizelată, devenind mai plăcută, servodirecția oferă un răspuns optimizat, mai precis și rapid.
Versiunea de bază a noului Civic va fi animată de un motor pe benzină, natural aspirat, în patru cilindri. Acesta are 2.0 litri volum și dezvoltă 160 CP și 187 Nm. O altă opțiune este benzinarul turbo de 1.5 litri volum din care au fost storși 182 CP și 240 Nm. Grație unor îmbunătățiri aduse propulsoarelor, a crescut eficiența energetică a acestora, iar emisiile nocive, dimpotrivă, au scăzut. Pe versiunile 2.0L Sport și 1.5L Touring, pe lângă modurile de conducere Normal și Eco, se regăsește și noul Sport, care este activat de șofer.
În cuplu cu motoarele lucrează o transmisie CVT care distribuie resursele punții față. Timpii de schimbare a treptelor au fost optimizați, iar funcția Step-Shift a fost revăzută.
În premieră mondială, airbagurile frontale ale șoferului și ale pasagerilor din noul Civic, sunt dezvoltate pentru a reduce din factorii asociați cu posibilele leziuni cerebrale. Airbag-ul șogerului vine cu o structură inovatoare, pentru reduce sau chiar preveni rotația capului în timpul impactului. Pe partea pasagerului, airbag-ul frontal reușește performanțe similare, reușind să controleze rotația și legănarea capului.
Noul Civic a fost proiectat pentru a redirecționa forțele distructive în afara celulei habitaclului. Elemente mai rigide au fost integrate în acoperiș, portiere, praguri și montanți.
Gama de tehnologii de siguranță include un nou sistem dotat cu o cameră care oferă un câmp vizual mai larg decât sistemul anterior. Combinat cu progrese software și un procesor nou, mai puternic, sistemul este, de asemenea, capabil să identifice mai rapid și mai precis pietonii, bicicliștii, alte vehicule, marcajele și indicatoarele rutiere. Acesta este completat acum cu Traffic Jam Assist, iar noul sistem bazat pe cameră îmbunătățește funcționalitatea existentă, cum ar fi aplicarea mai naturală a frânei și reacții mai rapide atunci când se utilizează Adaptive Cruise Control (ACC). Prin adăugarea a opt senzori, Civic, pentru prima dată, dispune de control de frânare la viteză redusă.
Debutul comercial este programat pentru această vară. Ulterior vor debuta și versiunile Si și Type R.