Premieră: Noul Hyundai Kona N, un ”hot SUV” cu până la 290 CP și repriza 0-100 km/h în 5.5 secunde
De Sergiu | 27 Aprilie, 2021
Noul Kona N este proaspătul membru al portofoliului de modele fierbinți de la Hyundai. Primul SUV de performanță dispune de până la 290 CP, are Launch Control și aspect agresiv. Umplutura tehnică și imagini teaser au fost publicate anterior, dar abia acum avem ocazia să vedem noutatea producătorului asiatic dezgolit în totalitate.
Pentru început, menționăm că SUV-ul este animat de un motor turbo de 2.0 litri volum care dezvoltă 280 CP și 392 Nm, regăsit și pe i30 N. În schimb, cutia de viteză mecanică prezentă pe hatch nu este disponibilă pe Kona N, deoarece Hyundai susține că prezența acesteia nu ar fi relevantă. Resursele vor fi transmise punții față prin intermediul unei transmisii robotizate N DCT cu opt trepte și două ambreiaje umede.
Cutia de viteze dispune de trei moduri de funcționare: N Power Shift, N Track Sense Shift și extremul N Grin Shift. Ultimul poate fi activat pentru maxim 20 de secunde și permite cuplarea treptelor în regim rapid, iar output-ul motorului crește până la 290 CP. Acționarea repetată a modului este posibilă doar după un interval de 40 de secunde. Este disponibil și un regim de funcționare ”manual”, în care șoferul poate comuta treptele prin intermediul padelelor sau a levierului.
Kona N dispune standard de Launch Control, pentru un start dinamic, și cinci regimuri de conducere: Normal, Eco, Sport, N și Custom (reglabil).
Spre deosebire de Kona de bază, versiunea N are o suspensie recalibrată, garda la sol e redusă pentru o distribuție mai bună a greutății, iar zonele cruciale ale caroseriei au fost ranforsate. Jantele sunt dimensionate la 19 inci.
Viteza maximă este limitată la 240 km/h, repriza 0-100 km/h este parcursă în 5.5 secunde (în cazul acționării Launch Control-ului), o performanță îmbunătățită față de i30 N.
Aspectul exterior al lui Kona N a primit un tratament special din partea diviziei sport, devenind mai agresiv. Body kit-ul accentuează formele ostentative, remarcându-se prin barele de protecție noi, praguri ale ușilor și decor roșu. Spatele este complementat de spoilerul care integrează stopul central triunghiular. În habitaclu, scaunele au devenit mai reliefate, iar volanul multifuncțional dispune de butoane suplimentare.
Instrumentarul de bord digital este disponibil în versiunea de bază și au aspect original N. Grafica head-up display-ului este realizată în stilul jocurilor video - cu vitezometru digital și turometru care indică timpii optimi de schimbare a treptelor.
Constructorul sud-coreean dorește să vândă circă 10.000 de exemplare în primul an, debutul comercial fiind programat pentru această vară.