Primele informații despre noul Porsche 911 GT3, versiunea ce aduce agilitatea de pe circuit pe șosele
De Sergiu | 25 Noiembrie, 2020
Cum să combini ce-i mai bun din două lumi, cea a curselor și a versiunilor stradale într-un singur produs? Răspunsul evident este Porsche 911 GT3. Fanii acestuia așteaptă cu sufletul la gură vreo imagine realizată pe furiș sau ceva zvonuri făcute în treacăt, dar iată că Porsche le răspunde rugăciunilor și vine cu primele informații ce privesc versiunea.
Pentru început, motorul! GT3 va obține un propulsor în șase cilindri cu aspirație naturală de 4.0 litri volum, similar celui de pe 911 Speedster, unde producea 503 CP, cu 10 mai mult decât ultima versiune a GT3, deci este probabil ca puterea să fie puțin mai mare în actuala iterație GT3. Este mult sub cei 641 CP ai lui Turbo S, dar să nu uităm că GT3 se va simți în apele sale atât pe circuit cât și pe traseu.În continuare se menționează o cutie de viteze manuală și un PDK vor fi oferite. Cutia automată PKD va primi șapte rapoarte și este preluată de la precedentul model.
Frânele au crescut în mărime, cu acoperire ceramică opțională, dar eleronul din spate ar putea avea cel mai mare impact asupra manevrabilității.
Un eleron suspendat realizat din mai multe piese, de genul celui prezent pe noul GT3, în stilul unei mașini de curse, se va descurca cu siguranță mult mai bine la creșterea forței de apăsare decât unul tradițional. Asta înseamnă mai multă aderență la drum, cu mai puțină reținere la viteze mai mari, astfel ca modelul să performeze excelent inclusiv pe Autobahn-urile nemțești.
În ciuda dimensiunilor mai mari față de generația precedentă, constructorul a reușit să mențină masa la același nivel, undeva pe la 1.430 kg.
Cât de rapid este? Porsche nu menționează. Dar va fi „substanțial” mai rapid în jurul Nurburgring-ului, oferind performanțe ”devastatoare”. Vom obține mai multe când mașina va fi dezvăluită pe deplin anul viitor.