Renault a prezentat planul “Renaulution”: restructurări masive, creșterea profiturilor și 24 de lansări până în 2025
De Sergiu | 14 Ianuarie, 2021
La finele lui 2020, vă informam despre noul plan de restructurare al mărcii franceze, concentrat pe reducerea costurilor și o relansare a brandurilor de sub aripa Renault. Astfel, constructorul vrea să se axeze în principal pe profitabilitate și nu pe volumele de vânzări. Acesta înglobează o serie de etape de dezvoltare, urmând ca în 2025 să aibă loc tranziția de la modelul economic către “tehnologie, energie și mobilitate”.
Planul este format din trei faze, ce vor fi lansate în paralel:
- “Redresare” – până în 2023: se va focusa pe redresarea marjei, dar și generarea de noi lichidități;
- “Renovare” – până în 2025: se va concentra pe reînnoirea și extinderea gamelor de modele pentru toate mărcile ce fac parte din grup;
- “Revoluție” - din 2025: va însemna tranziția de la modelul economic al grupului către tehnologie, energie și mobilitate.
Principalul scop al planului Renaulution este de a restabili competitivitatea Renault printr-o serie de pași:
1.Dezvoltarea planului 2022, conducând eficiența prin inginerie și producție, având ca scop reducerea costurilor fixe și îmbunătățirea costurilor variabile la nivel global;
2. Folosirea infrastructurii industriale actuale ale grupului și leadership-ul în materie de electrificare în Europa;
3. Bazarea pe Alianță pentru a spori influența în domeniul produselor, al afacerilor și al acoperirii tehnologice;
4. Accelerarea componentelor mobilității, a serviciilor dedicate energiei și datelor;
5. Creșterea rentabilității prin intermediul a 4 unități de afaceri diferențiate, centrate pe mărci puternice, clienți și piețe.
O nouă organizație va debuta sub auspiciile acestui plan:funcțiile, cu ingineria în prim plan, sunt responsabile pentru competitivitatea, costurile și timpul de introducere pe piață a modelelor mărcilor. Brandurile, cu strategii bine diferențiate își gestionează profitabilitatea. Compania nu își va mai măsura performanța în ceea ce privește ponderea pe piață și vânzările, ci pe rentabilitate, generarea de numerar și succesul investițiilor.
Principalele obiective financiale setate de către Groupe Renault sunt:
- Atingerea de către Grup, până în 2023, a unei marje operaționale mai mare de 3%, aproximativ 3 miliarde euro din fluxul de numerar operațional cumulat (2021-23) și cheltuieli (R&D și capex) setate la aproximativ 8% din cifra de afaceri;
- Până în 2025, se așteaptă obținerea a unei marje operaționale de 5%, aproximativ 6 miliarde de euro din fluxul de numerar operațional cumulat (2021-25) și o îmbunătățire a indicatorului ROCE cu cel puțin 15 puncte comparativ cu 2019.
Planul include primordial următoarele elemente constituente:
- Accelerarea eficienței activităților ce se referă la competitivitate, costuri, timp de dezvoltare și de lansare pe piață;
-Eficiență, viteză și performanță la nivel de engineering și de fabricație, stimulate de Alianță:
- Raționalizarea platformelor utilizate de la 6 la 3 (pe care se vor baza 80% din platformele Grupului) și a grupurilor de propulsie (de la 8 la 4 familii);
- Toate modelele care vor fi lansate pe platformele existente vor debuta în mai puțin de 3 ani;
- Redimensionarea capacității de fabricație de la 4 milioane de unități în 2019 la 3,1 milioane de unități în 2025;
- Creșterea eficienței în raporturile de conlucrare cu furnizorii.
-Reorientare către piețe cu marjă ridicată: în special în America Latină, India și Coreea, dar și valorificarea competitivității în Spania, Maroc, România, Turcia și creearea de sinergii Rusia.
-O nouă strategie strictă în ce privește costurile:
- Reducerea costurilor fixe prevăzute în planul 2022 înainte de termen și extinderea până în 2023, pentru a atinge – 2.5 miliarde de euro și un obiectiv de – 3 miliarde de euro până în 2025 (inclusiv variabilitatea costurilor fixe);
- Îmbunătățirea costurilor variabile cu 600 euro per vehicul, până în 2023;
- Reducerea investițiilor (C&D și Capex) de la aproximativ 10% din venituri la sub 8% până în 2025;
Toate aceste eforturi vor crește reziliența Grupului și vor punctul de echilibru cu 30% până în 2023.
2. Patru unități de afaceri cu identitate și poziționare puternice.
Această strategie va crea un portofoliu de produse reechilibrat și mai profitabil, cu 24 de lansări până în 2025 - jumătate dintre ele în segmente C / D - și cel puțin 10 EV-uri noi.
Această nouă strategie focusată pe valoare va permite optimizarea prețurilor și creearea unui mix de produse mai bun.
Brandurile vor primi o strategie personalizată:
1. Renault, La nouvelle Vague
Marca va întruchipa modernitatea și inovația în industria auto, dar și în domeniul energiei, tehnologiei și serviciilor de mobilitate, de exemplu. Ca parte a strategiei sale, marca va crește gama de modelecu o ofensivă a segmentului C și își va consolida pozițiile în Europa, concentrându-se în același timp pe segmente și canale profitabile pe piețe cheie precum America Latină și Rusia.
2. Dacia-Lada, Tout. Simplement
Dacia și Lada vor continua să ofere produse la prețuri accesibile, bazate pe tehnologii dovedite care vizează cumpărătorii inteligenți, cu modele importante în segmentul C.
3.Alpine
Alpine va înglobaAlpine, Renault Sport Cars și Renault Sport Racing într-o entitate complet nouă, inteligentă, dedicată dezvoltării de automobile sportive exclusive și inovatoare.
4. Mobilize, Beyond automotive
Această ramură nouă își propune să realizeze profit din date, mobilitate și servicii legate de energie în beneficiul utilizatorilor de vehicule și să genereze mai mult de 20% din veniturile grupului până în 2030. Mobilize va permite Grupului Renault să treacă mai repede în noua lume a mobilității, oferind soluții și servicii celorlalte mărci și partenerilor externi.