Renault declară oficial: "Vom electrifica modelele Dacia peste doi sau trei ani"

De Pavel   |  3 Ianuarie, 2020

Distribuie :

Într-un interviu acordat publicației Automotive News, directorul Renault Europa, Philippe Buros, a declarat că modelele Dacia vor primi primele versiuni electrificate în următorii doi sau trei ani.

" Dacia va prelua tot ce oferă Renault la capitolul electrificare, pentru că vom fi nevoiți să electrificăm acest brand, indiferent dacă vorbim de mașini full-electrice sau de hybrizi. Principalul argument de achiziție pentru modelele Dacia este raportul calitate-preț, iar o parte din această filosofie este faptul că Dacia preia tehnologia disponibilă în gama Renault, dar cu o mică întârziere. În final, toate mărcile trebuie să treacă la electrificare, pentru că e un trend inerent. Cred că în doi sau trei ani vom electrifica Dacia", spune Buros.

Potrivit înaltului oficial Renault, întârzierea aplicării tehnologiilor dezvoltate de Renault are loc din cauza costurilor: "Când adăugăm 1.000-1.500 de euro la costul mașinii, această sumă este mai ușor de absorbit dacă vorbim despre o mașină de 100.000 de euro. Dacă mașina costă însă 8.000-9.000 de euro, vorbim de o creștere a prețului cu 10% sau mai mult decât atât. Aceasta este explicația întârzierilor de adoptare a tehnologiilor și din acest motiv trebuie să așteptăm cât mai mult posibil pentru a amortiza noile tehnologii".

"Clienții Dacia sunt mai puțin interesați de noutate decât clienții Renault. Avem cumpărători pragmatici. Vor o mașină care să-i plimbe pe ei și pe familiile lor în siguranță, dar nu sunt interesați de evoluția modei. (...) În Europa, avem două tipuri clare și diferite de clienți: clientul Dacia și clientul Renault. Clientul Dacia rămâne de cele mai multe ori la Dacia. Dacă e un client tânăr, e foarte posibil să fi cumpărat un model Dacia venind din zona second-hand. Și va rămâne cu Dacia. Se întâmplă rar să vedem un client Dacia care cumpără ulterior un Renault. Trebuie să menținem aceste branduri diferite, pentru că în final cumpărătorii vor lucruri diferite", continuă Buros.

în ultimii ani, înregistrăm o schimbare a profilului clienților Dacia, fapt care înseamnă că ți nevoile acestora la fel s-au schimbat. Acest lucru implică o adaptare a brandului la cerințele potențialilor cumpărători.

"Când Dacia a început să crească, cea mai mare parte a clienților noștri din Franța trăiau în zonele rurale, însă astăzi observăm că o mulțime de cumpărători locuiesc în orașele mari, cum este Parisul. Iar ei vor o Dacia electrică. Însă vor una mai ieftină decât un Renault electric", completează Philippe Buros.