Renault inovează: divizia Horse propune un sistem hibrid care poate transforma mașinile electrice

De Inna | 22 Aprilie, 2025
Într-o perioadă în care industria auto mizează tot mai mult pe electrificare completă, Renault vine cu o propunere neobișnuită prin divizia sa dedicată dezvoltării de motoare, Horse. Aceasta a creat un nou tip de propulsor hibrid, gândit special pentru a putea fi integrat în caroseria vehiculelor electrice existente, înlocuind astfel sistemul pur electric.
Noul concept, denumit Future Hybrid Concept, este format din trei elemente principale: un motor cu ardere internă, un motor electric și o transmisie. Particularitatea acestui ansamblu constă în versatilitatea motorului termic, care poate funcționa pe o varietate de combustibili alternativi, de la benzină și etanol, la metanol pur sau combustibili sintetici moderni.
Această soluție tehnologică a fost gândită pentru a eficientiza procesul de fabricație. Prin integrarea unui astfel de propulsor, Renault își propune să poată construi atât modele hibride, cât și electrice, folosind aceleași linii de producție. Sistemul este proiectat pentru a se monta cu ușurință în partea frontală a vehiculului, necesitând adaptări minore la sistemele electronice deja existente. Singurele cerințe suplimentare sunt montarea unui rezervor de combustibil și a unui sistem de evacuare.
Un avantaj semnificativ al acestui sistem este capacitatea de a alimenta bateria deja instalată în vehicul, funcționând ca un generator. De asemenea, transmisia permite multiple configurații, de la tracțiune față până la tracțiune integrală, dacă puntea spate este echipată cu un motor electric suplimentar.
Future Hybrid Concept vine complet echipat cu toate componentele esențiale: invertor, convertor DC-DC, sistem de control și încărcător onboard. În plus, include un sistem de încărcare rapidă de 800 de volți, ceea ce îl face compatibil, teoretic, cu o gamă largă de vehicule electrice, nu doar cele produse de Renault.
Conform planurilor oficiale, acest sistem hibrid ar urma să fie introdus pe modele de serie, începând cu anul 2028.