Renault nu prevede fuzionarea cu Nissan

De Mariana   |  9 Septembrie, 2021

Distribuie :

Grupul Renault este cel mai mare acționar al concernului japonez Nissan. În acest context s-a vehiculat ideea unei fuziuni între constructorul francez și cel japonez.

CEO-ul de la Renault, Luca de Meo, exclude o uniune cu partenerul japonez Nissan. Totodată acesta spune că este posibilă o mai mare cooperare între cei doi constructori de automobile.

Începând cu anul 1999, Renault și Nissan au intrat într-un parteneriat, în care francezii deţin 44,3% din acţiunile japonezilor. În același timp Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile europenilor, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. În 2016 alianța Renault-Nissan s-a extins prin includerea Mitsubishi, astfel devenind unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Luca de Meo a declarat într-un interviu pentru cotidianul italian Il Sole-24 Ore următoarele: “Începând din 2010, logica a fost întotdeauna de a converge operaţiunile (Renault şi Nissan) pentru a pregăti fuziunea. Eu nu văd lucrurile aşa, nu am în vedere o fuziune deoarece nu sunt sigur că asta are sens din punct de vedere operaţional. Văd în schimb mult mai multă cooperare şi acest lucru va fi posibil dacă va evolua. În ce direcţie, vom vedea,“ a adăugat Luca de Meo.

Jean-Dominique Senard, președintele grupului Renault și al alianței, de asemenea, a anunțat în repetate rânduri că o fuziune nu mai este necesară.

Totodată este de menționat, că relaţiile dintre Renault şi Nissan sunt destul de tensionate, în special din cauza inegalităţii participaţiilor încrucişate deţinute de cei doi parteneri. Acest fapt ar fi ieşit la lumină în 2018-2019 odată cu scandalul Carlos Ghosn. Acesta din urmă ar fi fost acuzat de evaziune fiscală.

În contextul restricțiilor pandemice și consecințelor acestora, cei trei parteneri ai alianței au prezentat anul trecut o nouă strategie mondială pentru a întări competitivitatea și rentabilitatea lor. 
La rândul său, Luca de Meo, numit în luna iulie 2020 la conducerea Renault, consideră că alianţa cu Nissan şi Mitsubishi este un posibil factor de succes. 

"În 2018, Renault-Nissan a fost numărul unu în lume după volumul de automobile vândute, dar dacă numărul unu nu câştigă bani asta înseamnă că modelul nu funcţionează pe termen lung", a mai spus Luca de Meo.

CEO-ul Renault a mai zis că va continua să-i impună pe francezi la “regim“ pentru a readuce grupul la o greutate ideală pentru afacerile sale.

Recomandate:

Primăria Chișinău: o porțiune a străzii Liviu Deleanu, din sectorul Buiucani, va fi temporar închisă - Photo
Sociale
Primăria Chișinău: o porțiune a străzii Liviu Deleanu, din sectorul Buiucani, va fi temporar închisă

Primăria Chișinău a anunțat că o porțiune a străzii Liviu Deleanu, din sectorul Buiucani, va fi temporar închisă. Măsura este valabilă în intervalele 23 iunie (de la ora 20:00) - 24 iunie

Inna
(FOTO) Lexus IS500 Climax Edition: ediție limitată exclusivă cu motor V8 pentru piața japoneză - Photo
Noutăți
(FOTO) Lexus IS500 Climax Edition: ediție limitată exclusivă cu motor V8 pentru piața japoneză

Lexus marchează finalul carierei lui IS500 cu o serie specială, destinată exclusiv Japoniei. Noul IS500 Climax Edition, limitat la numai 500 de unități, este un omagiu adus ultimului sedan Lexus

Inna
Stellantis lansează un ordin Stop-Drive pentru Citroen C3 și DS3, echipate cu airbag-uri Takata - Photo
Noutăți
Stellantis lansează un ordin Stop-Drive pentru Citroen C3 și DS3, echipate cu airbag-uri Takata

Stellantis a emis o alertă urgentă care vizează proprietarii modelelor Citroen C3 și DS3 fabricate între 2009 și 2019, echipate cu airbag-uri Takata. Campania de tip Stop-Drive, inițiată de grup

Inna
Toyota GR Corolla ar putea ajunge oficial în Europa, în 2026 - Photo
Noutăți
Toyota GR Corolla ar putea ajunge oficial în Europa, în 2026

Fanii modelelor sport compacte au motive serioase de bucurie: Toyota planifică să aducă GR Corolla și pe piața europeană, la patru ani de la debutul său mondial. Lansat inițial în 2022, hot

Inna
Stellantis ar putea renunța la Maserati. Viitorul brandului de lux este incert - Photo
Noutăți
Stellantis ar putea renunța la Maserati. Viitorul brandului de lux este incert

Stellantis explorează posibilitatea de a vinde Maserati, renumitul său brand de lux, care traversează o perioadă dificilă. Mișcarea face parte din strategia grupului de a-și eficientiza portofoliul, c

Inna
Audi planifică să construiască o fabrică de 4 miliarde de euro în SUA pentru a evita taxele vamale impuse de Trump - Photo
Noutăți
Audi planifică să construiască o fabrică de 4 miliarde de euro în SUA pentru a evita taxele vamale impuse de Trump

Audi ia în calcul o investiție majoră pe piața americană, cu scopul de a ocoli taxele vamale impuse de administrația Trump. Surse apropiate companiei germane au dezvăluit că planurile includ rid

Inna