Renumitul Volkswagen Golf a împlinit 40 de ani

De AutoExpert   |  3 Aprilie, 2014

Distribuie :

De-a lungul timpului, Volkswagen Golf a reușit să treacă prin nu mai puţin de şapte generaţii şi a ajuns să fie cea mai vândută maşină din portofoliul Volkswagen, cu peste 30 de milioane de exemplare construite în total.

În 29 martie 1974, primul Golf a ieşit de pe linia de asamblare a fabricii Volkswagen din Wolfsburg, însă puţină lume şi-a imaginat atunci succesul pe care îl va avea compacta germană. Acum, la 40 de ani de la începerea producţiei, Golf este una dintre cele mai cunoscute şi apreciate modele de pe planetă. Iată o scurtă istorie a modelului.

Primul Golf propunea un motor amplasat frontal şi o tracţiune pe puntea faţă. Desenat de faimosul Giorgetto Giugiaro, prima generaţie a Golfului a fost pe placul publicului, cu formele sale pătrăţoase, astfel că după doar doi ani de producţie s-a ajuns la un milion de maşini construite. Tot în 1976 a apărut şi primul Golf GTI, care e văzut de mulţi ca fiind primul hot-hatch în percepțiile actuale.

După nouă ani, în 1983, lumea făcea cunoștință cu o nouă generaţie Golf. Cu un spaţiu interior mai generos, al doilea Golf s-a bazat pe succesul primei generaţii şi a plusat cu tehnologii precum convertorul catalitic, sistemul ABS şi servodirecţia. De asemenea, varianta GTI a reuşit să atragă suficienţi pasionaţi de viteză dispuşi să dea mai mulţi bani pentru un Golf mai puternic.

În anul 1991 germanii au prezentat a treia generaţie a Golfului, care s-a îndepărtat de designul predecesorilor săi. Construit într-o eră a siguranţei, Golf Mk. III a primit airbaguri frontale, o premieră în gama Golf la momentul respectiv. Odată cu acest Golf, varianta GTI a început să fie din ce în ce mai greoaie.

În 1997, Golf 3 a fost înlocuit cu Golf 4, care, după patru ani de producţie, a reuşit să obţină titlul de cea mai vândută maşină în Europa. La un an după lansare, Golful a primit sistemul de tracţiune integrală 4Motion cu ambreiaj Haldex. Apoi, în 2002, Volkswagen a lansat varianta R32, care putea atinge o viteză maximă de 250 km/h şi care a fost dotată în premieră cu cutia de viteze automată cu ambreiaj dublu DSG.

În 2003, a venit vremea pentru un nou Golf, cel cu numărul 5. Desenat pentru a se încadra în limbajul de design Volkswagen din acel timp, Golf 5 a marcat şi revenirea variantei GTI ca un adevărat hot-hatch. Odată cu a cincea generaţie Golf a apărut şi primul Golf Plus, ca răspuns la aglomerația din clasa monovolumelor compacte.

Golf Mk. VI a apărut în 2008 şi a ajuns să fie vândut în aproape trei milioane de exemplare în patru ani. A şasea generaţie a Golfului a marcat trecerea motoarelor diesel TDI la tehnologia common rail, ceea ce a însemnat o îmbunătăţire a performanţelor dinamice şi o scădere a consumului de carburant.

În 4 septembrie 2012, lumea a văzut pentru prima dată cea de-a şaptea generaţie a hatchbackului VW Golf. Construit pe noua platformă modulară MQB a grupului Volkswagen, acest nou Golf e mai uşor decât predecesorul său cu până la 100 kg.

Cum s-a schimbat renumitul Golf la interior și la exterior de la o generație la alta puteți vedea în galeria de imagini de mai jos.

1-volkswagen-golf-3-door-4

1-volkswagen-golf-3-door-3

1-volkswagen-golf-gti-3-door-7

Golf GTI (1976)/Cockpit

2-volkswagen-golf-5-door-64

2-volkswagen-golf-5-door-66

3-volkswagen-golf-5-door-41

3-volkswagen-golf-5-door-75

4-volkswagen-golf-5-door-77

4-volkswagen-golf-5-door-80

5-volkswagen-golf-5-door-59

5-volkswagen-golf-variant-4

Der neue Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

7-volkswagen-golf-3-door-32

7-volkswagen-golf-tsi-bluemotion-3-door-1

Recomandate:

Tomorrow XX: planul prin care Mercedes-Benz vrea să reinventeze mașina ecologică de la zero - Photo
Noutăți
Tomorrow XX: planul prin care Mercedes-Benz vrea să reinventeze mașina ecologică de la zero

Mercedes-Benz face un nou pas în direcția reducerii impactului asupra mediului, prezentând un program amplu de sustenabilitate destinat viitoarelor sale modele de serie. Inițiativa poartă

Inna
Vladimir Bolea confirmă că din 2028 vom achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale - Photo
Noutăți
Vladimir Bolea confirmă că din 2028 vom achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale

Șoferii moldoveni vor achita taxe pentru utilizarea drumurilor naționale, exact ca în România. Informația a fost confirmată de către vicepremierului Vladimir Bolea, ministru al Infras

Inna
Nissan pornește producția noii generații Leaf la Sunderland, Marea Britanie - Photo
Noutăți
Nissan pornește producția noii generații Leaf la Sunderland, Marea Britanie

Nissan anunță un nou pas important în strategia sa de electrificare, odată cu demararea producției noii generații Leaf la uzina din Sunderland, Marea Britanie. Lansarea pe linia de asamblare a f

Inna
Cariera lui F-150 Lightning se apropie de final. Cu această ocazie, Ford pregătește o versiune nouă cu motor pe benzină - Photo
Noutăți
Cariera lui F-150 Lightning se apropie de final. Cu această ocazie, Ford pregătește o versiune nouă cu motor pe benzină

Ford se pregătește să lanseze o nouă versiune pentru camioneta electrică F-150 Lightning. Aceasta va primi un motor pe benzină, care va fi utilizat drept range extender. Noua versiune o va înloc

Inna
4 georgieni, reținuți în trafic. Ar fi comis mai multe furturi de mașini în capitală - Photo
Sociale
4 georgieni, reținuți în trafic. Ar fi comis mai multe furturi de mașini în capitală

Polițiștii din Chișinău au anihilat activitatea unui grup infracțional suspectat de comiterea mai multor furturi din automobile, folosind metode tehnologice avansate. Patru bărbați, cu vârste &i

Inna
Ofensivă Nismo. Nissan pregătește dublarea gamei sportive într-un plan de revenire ambițios - Photo
Noutăți
Ofensivă Nismo. Nissan pregătește dublarea gamei sportive într-un plan de revenire ambițios

Nissan anunță o schimbare majoră de direcție în zona modelelor de performanță, confirmând intenția de a extinde semnificativ portofoliul Nismo la nivel global. Constructorul japonez planif

Inna