Mitul mașinilor plug-in hybrid, spulberat. În realitate, PHEV-urile poluează de aproape 4 ori mai mult decât arată testele oficiale

De Inna | 17 Octombrie, 2025
Un nou studiu amplu realizat de organizația Transport & Environment (T&E) pune sub semnul întrebării imaginea „eco” a mașinilor plug-in hybrid (PHEV). Conform analizei, aceste vehicule emit în condiții reale aproape de patru ori mai mult dioxid de carbon, decât indică testele oficiale de omologare WLTP.
Cercetarea a fost efectuată pe baza datelor oferite de Agenția Europeană de Mediu (EEA), care a monitorizat 127.000 de automobile plug-in hybrid înmatriculate în Europa, pe parcursul anului 2023. Rezultatele sunt clare: în utilizare reală, aceste mașini au generat o medie de 135 g CO2/km, față de doar 35 g/km declarați de producători în urma testelor WLTP.
Diferența se explică prin ipotezele nerealiste ale testului de omologare, care presupune că șoferii circulă în mod electric 84% din distanțele parcurse. În viața de zi cu zi însă, procentul real este mult mai mic, doar 27%, potrivit datelor colectate de EEA.
Prin comparație, automobilele cu motoare convenționale analizate în același interval au emis 166 g CO2/km, cu aproximativ 19% mai mult decât valorile oficiale WLTP, dar mult mai aproape de realitate decât în cazul PHEV-urilor.
Concluzia T&E este clară: mașinile plug-in hybrid sunt departe de a fi o soluție cu adevărat ecologică, iar valorile oficiale de emisii subestimează considerabil impactul lor asupra mediului.