Retro look și tehnologii moderne, combinate într-un E-Type special, de la constructorul Eagle

De Auto Expert   |  27 Iunie, 2020

Distribuie :

Care era cea mai frumoasă mașină în opinia fondatorului mărcii Ferrari, Enzo Ferrari? Nu este vorba de vreo mașină sport italiană, ci de originalul Jaguar E-Type.

Modelul a fost construit pentru performanțe ridicate, iar cel mai rapid model era varianta Lightweight GT. Diferența față de modelul standard era înlocuirea caroseriei din oțel cu una din aluminiu, și păstrarea elementelor necesare, mașina fiind eliberată de orice kilogram inutil.

Jaguar planificase construcția a cel puțin 18 mașini Lightweight, în realitate însă, produse au fost numai 12. Celelalte șase au fost construite abia cu câțiva ani în urmă de divizia de performanță Jaguar. Versiunea s-a dovedit însă foarte populară, astfel că  acum e posibil să comanzi un E-Type cu linii clasice și tehnologii moderne sub capotă. Ce-l diferențiază de un model original este faptul că mașina revizuită nu e doar rapidă ci și confortabilă și sigură.

Compania Eagle ce construiește mașini în partide mici s-a apucat serios de resuscitarea variantei Lightweight. Aceștia au luat drept bază un Jaguar de primă serie, l-au dezasamblat și au format o nouă caroserie din aluminiu după formele originalului, lucru manual ce presupune peste 2.500 ore de lucru.

Motorul original a fost înlocuit cu motor șase-în linie cu capacitatea de 4.7 litri ce produce 380 CP și peste 500 Nm. Tehnologiile oldschool sunt evocate de cele trei carburatoare Weber, constructorul optând pentru acestea în detrimentul injectoarelor moderne. Acest ansamblu permite o dinamică la roți de 0-100 km/h în 5 secunde și 273 km/h maximali. 

În total sunt necesare peste 8.000 ore de muncă la fiecare mașină la o productivitate de doar două mașini pe an. Eticheta spune că prețul unui singur exemplar este de peste un milion de dolari, cam cât vreo 10-15 E-Type obișnuite!

x
x
x
x
x

 

Recomandate:

Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic - Photo
Sociale
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic

Camioanele care vor ieși din Republica Moldova, prin postul vamal de frontieră Leușeni, vor fi programate în rând electronic. Măsura intră în vigoare de pe 22 septembrie, ora 08:00.&

Inna
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă - Photo
Noutăți
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă

Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă la uzina germană din Koln. Decizia va intra în vigoare la începutul anului 2026 și a fost luată în contextul cererii scăzute pentru mașinile

Inna
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare - Photo
Noutăți
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare

Volkswagen a amânat lansarea viitorului Golf electric. Producătorul german a motivat această decizie prin costurile ridicate, necesare pentru readaptarea fabricii de la Wolfsburg pentru pro

Inna
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT

Mercedes AMG GT ar putea primi o versiune electrică. Constructorul din Stuttgart ia în considerare dezvoltarea unei versiuni cu zero emisii. Cel puțin, în acest moment se evaluează viabili

Inna
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german

Porsche Taycan Turbo GT a stabilit un record nou în Australia. Cea mai puternică versiune de performanță a modelului electric a realizat un timp record pe sfertul de milă pe pista Sydney Dragway

Inna
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul - Photo
Noutăți
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul

Grupul Jaguar Land Rover a fost ținta unui atac cibernetic. Din acest motiv, grupul nu poate relua producția de automobile deja de două săptămâni. În acest context, există riscul ca mai mu

Inna