Rivalul lui Rolls-Royce Cullinan este aici! Are motor V6 hibrid și preț de 160.000 de euro

De Inna   |  6 Septembrie, 2023

Distribuie :

Niponii au lansat cel mai luxos și scump model de până acum. Vorbim despre SUV-ul Century, care este un concurent direct pentru Rolls-Royce Cullinan. Modelul de lux primește o serie de noutăți luxoase, iar sub capotă regăsim un propulsor V6 hibrid. 

Design-ul SUV-ului este unu impunător și simplu în același moment. SUV-ul de lux măsoară 5.205 mm în lungime, 1.990 mm în lățime și 1.805 mm în înălțime. Iar ampatamentul lui Century SUV măsoară 2.950 de milimetri. În pofida dimensiunilor mari, modelul nipon oricum este mai scurt decât varianta berlină. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

De remarcat că în cazul SUV-ului, este montată și sigla specifică modelului Century, în care este reprezentată pasărea Phoenix. De altfel, sigla obișnuită a mărcii este absentă la acest model. În funcție de versiunea aleasă, caroseria poate fi vopsită în două nuanțe contrastante. Sigla dedicată este prezentă și pe jante. 

În interior este prezent un sistem de iluminare ambientală, vizibilă la panourile portierelor, precum și ornamente din aluminiu și din lemn vopsit într-o nuanță de gri. Observăm și un instrumentar digital în locul unuia analog, iar în centru avem și un ecran central pentru sistemul multimedia. Imediat sub acesta sunt plasate numeroase comenzi fizice pentru funcțiile importante ale mașinii. Mai multe butoane sunt prezente și în zona consolei centrale.

x
x
x
x
x
x
x
x
x

O noutate pe interiorul SUV-ului reprezintă scaunele care pot fi întinse complet, ce permite crearea a două paturi. Pentru confort maxim, în spatele banchetei este montat un geam special care separă habitaclul de portbagaj, astfel încât cei din spate nu vor fi deranjați de zgomotele venite din portbagaj atunci când mașina este încărcată. 

Printre altele, Century beneficiază de funcția Rear Comfort, care distribuie forța de frânare și reglează trenul de rulare în așa fel încât cei din spate nu vor fi deranjați de mișcările și vibrațiile din timpul rulării. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

După cum am spus și anterior, sub capota noului model este un V6 hibrid. Sistemul de propulsie este alcătuit dintr-un motor V6 pe benzină de 3.5 litri volum și de un motor electric montat în puntea din spate. De menționat că sistemul de propulsie este de tip PHEV. În total, ansamblul dezvoltă 412 CP, sistemul fiind conectat la o transmisie de tip CVT. Actualmente, niponii nu au dezvăluit și performanțele modelului de lux. 

Pe piața locală, unde și va fi disponibil modelul, prețul este echivalentul a circa 160.000 de euro, iar Toyota va construi numai 30 de exemplare pe lună.