Scandalul Dieselgate nu ar fi existat dacă Volkswagen nu se zgârcea la 300 euro!

De Redactor AE   |  1 Octombrie, 2015

Distribuie :

Acum că toată lumea s-a pus pe capul celor de la Volkswagen, au în ceput să iasă la suprafaţă lucruri despre care nu s-a ştiu până acum, ori, cel puţin nu toţi le-a cunoscut. Astfel în urma investigaţiilor efectuate s-a aflat despre faptul că problema motoarelor diesel putea fi înlăturată încă de la bun început, dacă conducerea Volkswagen accepta să plătească 335 de dolari în plus pentru fiecare automobil!

Despre acest lucru informează autoblog.com într-o postare recentă, cu trimitere la sursele Bild am Sonntag şi Frankfurter Allgemeine Zeitung. Potrivit jurnaliştilor germani, încă în anul 2007, cel mai mare producător de componente auto, Bosch, cel care este şi autorul "softului cu probleme", dar şi a tehnicii de calcul a emisiilor, a atenţionat şefii VW despre faptul că este ilegal să vândă asemenea motoare. Cei de la conducere însă nu le-au dat ascultare iar efectele nu au întârziat să apară.

Astfel că doi ani mai târziu, când inginerii VW au demarat proiectarea unui nou propulsor diesel, Wolfgang Bernhard şi Rudolf Krebs, au ţinut să informeze şefia despre faptul că noua motorizarea nu va trece testul de emisii după standardele SUA şi că pentru a soluţiona problema ar avea nevoie de tehnologia de injecţie a motorinei AdBlue, care atrăgea costuri adiţionale de 300 euro pentru fiecare maşină.

Bineînţeles, că cei de la cârma companiei au refuzat să aprobe investiţia iar astăzi deja, suntem martorii unui posibil colaps în era motoarelor diesel, care a lăsat şi o pată neagră în istoria unuia dintre cei mai mari producători de automobile germani.

La ora actuală în lume există în jur de 11.000.000 de automobile dotate cu motoarele diesel de 2.0 litri volum iar între timp, efectele negative au început să se răsfrângă asupra clienţilor din toată lumea. Bunăoară, în România, Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen dotate cu motoare Euro 5, aflate în stocurile dealerilor. În acest sens Miniştrii Transporturilor şi Mediului s-au întâlnit astăzi la discuţii pe tema scandalului VW, unde a participat şi conducerea Registrului Auto Român, informează mediafax.ro.