Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului
De Inna | 25 Noiembrie, 2024
Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au fost comercializate 1.041.672 de vehicule în statele Uniunii Europene, țările EFTA și Marea Britanie. Schimbările din preferințele consumatorilor sunt evidente: vânzările de mașini electrice și hibride simple continuă să crească, în timp ce cererea pentru motoarele pe benzină și diesel scade.
În octombrie, cele mai populare au fost mașinile hibride simple, cu 346.548 de unități vândute, marcând o creștere de 15.8% față de aceeași lună a anului trecut. Locul doi a fost ocupat de mașinile pe benzină, cu 316.618 exemplare (-10.7%), urmate de cele electrice, cu 169.525 de unități (+6.9%). Vânzările de mașini diesel au continuat să scadă, ajungând la 100.863 de unități (-8%), iar hibridele plug-in (PHEV) au înregistrat 82.836 de vânzări (-7.2%).
Evoluția din primele 10 luni ale anului
În perioada ianuarie-octombrie 2024, s-au vândut 10.821.299 de mașini noi în Europa, cu 0.9% mai multe decât în același interval din 2023. Motoarele pe benzină au rămas cele mai populare, cu 3.654.502 vehicule (-6.1%), urmate de hibridele simple, care au crescut spectaculos la 3.354.815 unități (+18.9%). Mașinile electrice au înregistrat 1.602.711 vânzări (-1.7%), dieselul a scăzut la 1.157.973 unități (-11.3%), iar hibridele PHEV au atins 777.330 de vânzări (-4.1%).
Liderii de piață
Grupul Volkswagen continuă să domine atât în octombrie, cât și pe tot parcursul anului. În luna octombrie, grupul german a vândut 293.327 de vehicule (+12.6%), urmat de Stellantis cu 150.346 de unități (-16.7%) și Grupul Renault, cu 102.737 de mașini (-0.4%). Dacia, marca românească a grupului Renault, a înregistrat 45.646 de vânzări în octombrie, o scădere de 1.2%.
Pentru perioada ianuarie-octombrie, Grupul Volkswagen a raportat 2.8 milioane de mașini vândute (+2.3%). Stellantis ocupă locul doi cu 1.7 milioane de unități (-7.1%), iar Grupul Renault este pe locul trei, cu 1.04 milioane de vehicule (+1.2%). Dacia a performat bine, înregistrând 472.680 de mașini vândute, ceea ce înseamnă o creștere de 1.7% față de aceeași perioadă a anului trecut.