Seat Ibiza facelift
De AutoExpert | 13 Ianuarie, 2012
Seat Ibiza facelift
Seat a publicat primele imagini oficiale cu Ibiza facelift înainte de lansarea oficială de la Salonul Auto de la Geneva din Martie. Restilizarea vizează atât un design exterior și interior împrospătat cât și o gamă de motorizări revizuite. Constructorul iberic are așteptări mari de la acest model, cu care va ataca în viitor piața din China.
Noul Ibiza, disponibil atât în varianta SC în trei portiere cât și drept hatchback sau ST cu cinci uși, etalează o parte frontală similară celor trei concepte prezentate recent, IBE, IBX și IBL. Această nouă direcție de design este preconizată a fi utilizată și pentru noul model Leon, care este programat pentru lansare tot în 2012.
Revenind la design-ul Ibizei, aceasta a primit o nouă grilă tip fagure de formă trapezoidală și un spoiler redesenat, cu o priză mai lată și mai joasă, ce amplifică suplimentar senzația de mașină agresivă. Noile blocuri optice, cu forme angulare, ce pot fi echipate opțional cu lumini de zi LED, completează seria de modificări aduse secțiunii frontale. În spate, modelul expune o bară de protecție redesenată, alături de o serie de linii angulare, distribuite simetric. Jantele disponibile, cu dimensiuni între 15” și 17”, au un design schimbat, în concordanță cu noua linie a Seat-ului.
La interior, noul Ibiza îmbie cumpărătorii cu materiale de calitate mai bună și cu o gamă largă de culori și ornamente disponibile. Pe lângă finisajele îmbunătățite, noutățile vin si de la sistemul de climatizare și instrumentarul de bord, ambele redesenate.
Însă, schimbarea majoră la interior o reprezintă adiția unui nou sistem multimedia portabil. Bănuit a fi împrumutat de la Volkswagen Up și modelele similare, incluzând aici și Seat Mii, acest device cu touchscreen controlează toate echipamentele de infotainment, de la sistemul de navigație, până la hands-free-ul telefonului mobil. Acest ansamblu este detașabil și se integrază perfect în linia bordului atunci când este montat pe mașină.
Motorizările au fost și ele aduse în rând cu evoluția modelului, primind mai multă putere, concomitent cu o reducere a consumului de combustibil. Opțiunile amatorilor de motoare cu aprindere prin scânteie cuprind un 1.2 de 60 CP, un TSI tot de 1,2 litri dar cu o putere de 105 CP, plus un propulsor din aceeași familie turbo, de 1,4 litri cu 150 CP. Seat a confirmat că și efervescenta Cupra va fi actualizată, primind cel mai probabil același 1.4 TSI de 180 CP.
Oferta de motoare diesel debutează cu un ultra-economic 1.2 TDI de doar 75 CP, ce promite o valoare impresionantă a emisiilor de CO2 de doar 89 g/km și un consum mixt de 3,4 litri. Cealaltă opțiune sare în extrema cealaltă, cu o putere de 143 CP produsă de calul de povară a celor de la VW, popularul 2.0 TDI.
Puterea motoarelor ajunge la trenul de rulare prin cutiile de viteze manuale cu cinci sau șase trepte, sau opțional prin aportul unei cutii DSG cu dublu-ambreiaj cu șapte rapoarte. Prețurile pentru noul Ibiza nu au fost comunicate încă, dar cel mai probabil nu vor suferi modificări substanțiale.