Skoda a prezentat primul său SUV full electric. Enyaq iV oferă 306 CP, autonomie de până la 500 km și un design impresionant
De Pavel | 2 Septembrie, 2020
Segmentul vehiculelor și mai cu seamă a SUV-urilor pur electrice este în continuă creștere. Acum, Skoda anunță că intră și ea pe acestă nișă cu noul Enyaq iV, disponibil în tocmai cinci versiuni de motorizare, cea mai potentă fiind capabilă de 306 CP.
Noul SUV electric reprezintă de fapt versiunea de serie a conceptului Vision iV și devine primul model al cehlor care utilizează platforma MEB a Grupului Volkswagen. Oficialii constructorului indică o lungime de de 4.648 mm, o lățime de 1.877 mm și o înălțime de 1.618 mm, cu un ampatament de 2.765 mm, valori care se apropie de cele ale modelului Kodiaq.
Astfel, Enyaq iV va face parte din segmentul SUV-urilor electrice de segment mediu (D), unde printre concurenți se numără Volkswagen ID.4 și Ford Mustang Mach-E, model care va ajunge în Europa începând cu anul 2021.
La capitolul design, noul Enyaq iV se impune printr-o grilă luminoasă numită Crystal Face, alcătuită din 130 de LED-uri. Aceasta este prezentă standard numai pe varianta RS și versiunea specială pregătită cu ocazia lansării modelului.
Standard, Enyaq iV oferă clienților faruri și stopuri LED, iar opțional sun disponibile blocurile optice LED Matrix. Tot aici se adaugă jantele de 18 inch, în timp ce celelalte versiuni vor fi livrate cu jante cu diametre care variază între 18 inch și 21 inch. În total, Skoda a pegătit opt variante de jante pentru noul EV.
La interior, Skoda anunță o modificare importantă, comparativ cu ofertele de până acum, nivelurile de echipare sunt înlocuite cu stiluri de design numite Design Selections.
Fiecare design în parte oferă anumite elemente de tapițerie, inserții sau decorațiuni, în total fiind disponibile 10 pachete de design la care se adaugă și o serie de opțiuni individuale. Versiunea de bază se prezintă cu designul Studio, iar restul versiunilor vin standard cu opțiunea Loft. Alte pachete de design sunt disponibile opțional, iar printre ele se numără: Lodge, Suite și ecoSuite.
O altă noutate de la Skoda este realizarea unei tapițerii confecționate parțial din sticle de plastic reciclate, dar și utilizarea unor procese de dezvoltare durabilă pentru numeroase elemente ale interiorului. La fel, Skoda menționează că șoferul și pasagerii au un spațiu generos în Enyaq iV, iar portbagajul oferă un volum de 585 de litri.
Instrumentarul de bord al noului Enyaq iV, este unul digital, numit Digital Cockpit proiectat printr-un display cu diagonala de 5.3 inch, iar ecranul central are o diagonală de 13 inch. Ultimul poate fi operat prin gesturi sau prin comenzi vocale cu ajutorul asistentului vocal Laura. Skoda menționează că sistemul de infotainment este compatibil wireless cu sistemele Android Auto, Apple CarPlay și MirrorLink, iar sistemul audio are un amplificator cu patru canale de 20 W. Opțional, clienții pot alege și sistemul audio Canton cu 12 boxe.
Skoda Enyaq iV va fi disponibil pe piața din Europa în cinci versiuni de motorizare și trei variante pentru baterie, precum urmează:
Skoda Enyaq iV 50 este versiunea de bază echipată cu un motor electric de 148 CP, montat pe puntea spate, alimentat de o baterie de 55 kWh, care asigură o autonomie de până la 340 de kilometri
Skoda Enyaq iV 60 va fi livrată cu un motor electric poziționat pe axa spate, acre dezvoltă 180 CP, în timp ce bateria de 62 kWh oferă o autonomie de până la 390 de kilometri
Skoda Enyaq iV 80 reprezintă așa-numita versiune intermediară, cu un motor electric de 204 CP amplasat pe puntea spate, o baterie de 62 kWh și autonomie de până la 510 de kilometri (WLTP). Aceasta este versiunea care va oferi cea mai generoasă autonomie
Skoda Enyaq iV 80X este versiunea superioară ce are un motor electric suplimentar pe puntea față pentru a oferi tracțiune integrală. În total, sistemul de propulsie generează 265 CP, iar bateria de 82 kWh oferă o autonomie de 460 de kilometri
Skoda Enyaq iV RS care după cum deja v-ați dat seama este versiunea de performanță, mizează de asemenea pe o tracțiune integrală asigurată de două motoare electrice care asigură de comun 306 CP. Skoda susține că și această variantă are o autonomie de 460 de kilometri calculați conform ciclului WLTP, în ciuda faptului că bateria este aceeași, de 82 kWh.
Cehii insistă că Enyaq iV RS este capabil de o accelerare de la 0 la 100 km/h în 6.2 secunde, o viteză de top de 180 km/h și o capacitate de tractare de 1.2 tone.
Indiferent de versiunea aleasă, bateria lui Skoda Enyaq iV se poate încărca la stații de încărcare rapidă cu curent continuu (DC) cu până la 125 kW, caz în care o sesiune de încărcare a bateriei de la 5% la 80% va dura 38 de minute.
Așa cum era de așteptat, noul Skoda Enyaq iV oferă și un pachet vast de sisteme de asistență. Printre acetsea se numără: Proactive Crew Protect Assist, Adaptive Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Exit Warning, Park Assist sau pachetul Travel Assist, care include Adaptive Cruise Control, Adaptive Lane Assist, Traffic Jam Assist și Emergency Assist.
Asamblarea noului Skoda Enyaq iV va începe la sfârșitul anului 2020 la uzina de la Mlada Boleslav, iar lansarea comercială va avea loc la începutul anului 2021. Din momentul prezentării, modelul este disponibil într-o versiune specială "Founder’s Edition" limitată la numai 1.895 de unități, care aduce un omagiu anului în care a fost fondată Skoda.