Stellantis cere menținerea motoarelor termice și după anul 2035
De Inna | 20 Noiembrie, 2025
Stellantis se alătură tot mai multor constructori auto care contestă planurile Uniunii Europene, privind interzicerea vânzărilor de automobile noi cu motoare termice, începând cu 2035. Deși blocul comunitar a reiterat, la începutul acestui an, intenția de a elimina treptat aceste propulsoare, regulile privind „zero emisii la evacuare” rămân încă sub discuție.
Conform planului inițial, legislația urma să fie reanalizată în 2026, însă revizuirea a fost grăbită și va avea loc luna viitoare. În contextul tensiunilor tot mai mari din industrie, Stellantis devine cea mai recentă voce importantă care cere o schimbare de direcție.
John Elkann, președintele grupului și totodată președinte Ferrari, a declarat într-un interviu că Uniunea Europeană ar trebui să regândească strategia și să mențină deschisă opțiunea pentru motoarele cu ardere internă după 2035. Acesta susține că tehnologiile pe bază de combustibili alternativi pot oferi o cale realistă și eficientă către reducerea emisiilor de carbon, fără a exclude complet propulsia tradițională.
Între timp, producătorii auto care activează pe piața europeană sunt deja presați de noi cerințe stricte. Chiar înainte de termenul-limită din 2035, aceștia trebuie să reducă nivelul mediu de emisii al gamei cu 15% în perioada 2025–2029, comparativ cu intervalul 2020–2024.