Sticla pentru parbriz, a fost ”descoperită” pur întâmplător! Află cum a ajuns în industria auto

De Redactor AE   |  23 Iulie, 2020

Distribuie :

Privind la semafor, prin parbrizul mașinii tale, te-ai întrebat vreodată cum poate fi atât de rezistent? De ce un parbriz nu se sparge în cioburi, dar rămâne întreg, ilustrând lovitura ca o pânză de păianjen? Răspunsul la aceste întrebrări, dar și ceva în plus, găsești în subiectul de mai jos. 

Multe descoperiri importante în istoria omenirii, au la bază întâmplări banale. Cu toate că pot fi numite experimente, la început nu au fost decât mici incidente. Așa s-a întâmplat și cu sticla laminată, o invenție brevetată în anii 1909, la 6 ani de la marea descoperire a lui Edouard Benedictus, un chimist de origine franceză. 

În timp ce lu cra în laboratorul său, chimistul a lovit din greșeală o sticlă care a căzut jos. În loc să se spargă, așa cum ne-am fi așteptat toți, sticla a rămas intactă. În 1903, acest lucru nu putea trece neobservat, așa că Benedictus a abandonat toate activitățile și s-a dedicat în a studia fenomenul, ”de ce nu s-a spart”?

Timp de câteva zile, în acel recipient Edouard ținuse nitroceluloză. Substanța respectivă, depusă pe pereții interiori ai sticlei au făcut-o mai rezistentă la șoc! Inspirat de acest eveniment, francezul a trecut direct la teste și a produs astfel prima sticlă securizată din lume, numită Triplex. Invenția a fost brevetată în 1909 abia și asta, după ce omul de științe auzise de un groaznic accident, în urma căruia două doamne au avut de suferit răni grave, din cauza cioburilor de sticlă spartă. 

Produsul a fost propus companiilor constructoare de mașini, însă procesul de obținere a sticlei securizate era destul de anevoios și prea puțin rentabil. Totuși ani mai târziu, după ce și alți savanți s-au dedicat acestei invenții, parbrizul rezistent la spargere a fost primit cu succes în industria auto. 

Recomandate:

Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului - Photo
Sociale
Schimbări majore în preferințele europenilor: creșterea hibridelor și declinul dieselului

Vânzările de mașini noi în Europa au înregistrat o creștere simbolică de doar 0.1% în octombrie, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În total, au

Inna
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7 - Photo
Noutăți
Volkswagen Polo își continuă povestea: facelift în 2025 și motorizări conforme Euro 7

Volkswagen Polo își păstrează locul în gama producătorului german, pregătindu-se pentru o actualizare importantă în 2025. Deși zvonurile despre o posibilă retragere de pe piață au lu

Inna
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor - Photo
Sociale
Volkswagen renunță la garanția locurilor de muncă: decizii radicale pentru reducerea costurilor

Volkswagen trece printr-o criză fără precedent de la scandalul Dieselgate, fiind nevoită să ia măsuri drastice pentru a-și reduce costurile operaționale. Thomas Schafer, directorul general al mărcii g

Inna
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere - Photo
Sociale
Hyundai și Kia recheamă peste 200.000 de mașini electrice. Se atestă pierderi de putere

Săptămâna trecută, constructorii sud-coreeni au anunțat o rechemare masivă, care afectează peste 200.000 de vehicule electrice. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului

Inna
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă - Photo
Life Style
LEGO aduce Formula 1 în seria Speed Champions: seturi de construcție pentru fiecare echipă

Fanii LEGO și pasionații de Formula 1 au motive de bucurie! Începând cu 1 martie 2025, LEGO va lansa o serie exclusivă de seturi de construcție, dedicate monoposturilor din Formula 1. Pent

Inna
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum - Photo
Noutăți
Toyota Celica, aproape de o revenire istorică: ce știm până acum

Toyota Celica, legendarul coupe japonez de performanță, ar putea reveni pe piață în viitorul apropiat. Potrivit publicației japoneze Best Car, Hiroki Nakajima, director de tehnologie al Toyota,

Inna