Studiu: Adevărata sursă de poluare nu sunt motoarele, ci anvelopele și frânele!

De Pavel   |  11 Martie, 2020

Distribuie :

Compania Emission Analytics a publicat un nou studiu prin care comunică faptul că de fapt nu motoarele sunt singura și principala sursă de poluare la o mașină. Anvelopele și frânele prezintă cel mai mare impact al poluării, atunci cțnd vorbim despre vehicule.

Conform studiului realizat, poluarea generată de uzura anvelopelor unei mașini poate fi de 1.000 de ori mai considerabilă, decât cea a motorului cu combustie internă. Acest lucru înseamnă că, chiar dacă vorbim despre un vehicul electric cu emizii zero, acesta oricum este poluant pentru mediul înconjurător din cauza particulelor generate de uzura cauciucurilor.

La fel de alarmantă este situația și în cazul plăcuțelor de frână. Studiul publicat reunește toate sursele de particule poluante sub denumirea generică de „Non Exhaust Emissions” (NEE) – emisii care nu sunt rezultate în urma procesului de ardere. Aici sunt vizate particulele eliberate în atmosferă de uzura frânelor, a anvelopelor, a asfaltului, dar și ridicarea în atmosferă a particulelor de praf aflate la suprafața carosabilului. Totodată, dacă în cazul motoarelor termice există o legislație care reglementează foarte strict emisiile poluante, nu putem spune același lucru și despre particulele NEE.

Problema este mai gravă odată cu popularitatea în creștere a SUV-urilor. Din motiv că acestea sunt mai grele, folosesc anvelope mai mari, dar și componente de frânare de dimensiuni generoase. Masa mai mare a SUV-urilor înseamnă că și uzura frânelor și a anvelopelor este mai rapidă, respectiv și poluarea cu particule mai ridicată.

Potrivit studiului realizat de Emission Analytics, particulele rezultate în urma uzurii anvelopelor și frânelor reprezintă 60% din emisiile PM2.5 și 73% din emisiile PM10 generate de transportul rutier.