Studiu AutoExpert: Care este consumul la o mașină electrică versus una diesel sau pe benzină

De Pavel   |  3 Ianuarie, 2022

Distribuie :

Trăim o eră a electrificării mașinilor. În prezent, aproape toți constructorii auto dezvoltă modele electrice, în timp ce autoritățile țărilor din Europa interzic treptat motoarele cu ardere internă.

Recent, publicația germană ”Auto Motor und Sport”, au calculat cât consumă un EV în comparație cu un vehicul cu motor diesel sau benzinar. Redacția AutoExpert, a decis să repete acest studiu, dar adaptat la condițiile din Republica Moldova și iată ce a ieșit!

Pentru studiu au fost folosite trei modele compacte marca Volkswagen: Golf 2.0 TDI, Golf 1.5 eTSI și ID.3.

Potrivit portalului EVPoint, în prezent, costul alimentarii la stațiile AC este de 3.06 lei / EV inclusiv TVA,
iar prețul alimentarii la stațiile DC este de 4.08 lei / EV inclusiv TVA.

EV – unitate de măsură echivalentă la 1kW, care nu poate fi considerată ca kW și reprezintă unitatea de măsură de utilizare a stației de încărcare a bateriei vehiculelor electrice.

Modelele folosite pentru studiu sunt unele dintre cele mai populare compacte din Europa:
– Volkswagen Golf  2.0 TDI cu transmisie DSG și 150 CP
– Volkswagen Golf 1.5 eTSI cu transmisie DSG și 150 CP (cu sistem mild hybrid și sistem de decuplare a doi cilindri)
– Volkswagen ID.3 în echiparea de top Pro Performance cu motor de 204 CP și baterie de 58 kWh net.

Cei de la ”Auto Motor und Sport”, au măsurat consumul real al vehiculelor folosind formula care implică consumul în regim eco, consumul la condus normal și în regim sport. Ulterior, a fost luată o pondere de câte 15% pentru consumul în regim eco și cel sport și, 70% pentru consumul la mers normal, după care s-a făcut o medie.

Drept rezultat, 100 de kilometri parcurși cu Volkswagen ID.3 cu un consum mediu de 25.5 kWh/100 km, ne va costa practic același preț ca și în cazul modelului diesel. Adică acea economie de care spuneau proprietarii de EV-uri dispare, dacă nu-l alimentezi acasă cu tarif normal pentru utilizatori casnici.

În același timp, EV-urile desigur te costă mai puțin la deservire, însă îți dau mari bătăi de cap atunci când se defectează bateria.

Din păcate, noi cei din Moldova nu ne bucurăm de subvenții din partea statului în comparație cu europenii, de asta nu suntem nicicum motivați în a cumpăra un EV, iar aici, autoritățile ar trebui să tragă cu ochiul la tabelul de mai jos și să se gândească cum ar putea motiva șoferii să renunțe la diesel în favoarea unui vehicul pur electric.

În comentarii, dragi cititori, vă rugăm să ne spuneți dacă v-ați gândit vreodată la achiziționarea unui EV și dacă credeți că este o decizie sustenabilă!

 VW Golf 2.0 TDI DSG VW Golf 1.5 eTSI VW ID.3 Pro Performance
MotorL4, turbodieselL4, turbo, mild hybrid electric
Cilindree (cm3)1.9681.498-
Putere maximă (CP)150150204
Cuplu maxim (Nm)360250310
Masă la gol (kg)1.4581.3661.794
Accelerație 0-100 km/h (s)8.48.57.3
Viteză maximă (km/h)223224160
Consum real   
Consum eco4.4 l/100 km5.3 l/100 km15.9 kWh/100 km
Consum mixt5.7 l/100 km6.6 l/100 km26.4 kWh/100 km
Consum sport7.6 l/100 km8.7 l/100 km31.0 kWh/100 km
Procente consum test (eco/cot/sportiv 15/70/15%)   
Consum mediu în test5.8 l/100 km6.7 l/100 km25.5 kWh/100 km
Cost motorină/benzină/kWh17.73 lei 21.30 lei4.08 lei
Cost per 100 km102.8 lei142.7 lei104.04 lei
Rezervor/baterie50 litri50 litri58 kWh
Autonomie (km)862746227

 

Recomandate:

Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record și devine cel mai puternic model de serie al producătorului german

Porsche Taycan Turbo GT a stabilit un record nou în Australia. Cea mai puternică versiune de performanță a modelului electric a realizat un timp record pe sfertul de milă pe pista Sydney Dragway

Inna
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare - Photo
Noutăți
Volkswagen amână lansarea primului Golf electric. Sursele anonime invocă probleme financiare

Volkswagen a amânat lansarea viitorului Golf electric. Producătorul german a motivat această decizie prin costurile ridicate, necesare pentru readaptarea fabricii de la Wolfsburg pentru pro

Inna
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic - Photo
Sociale
Transportatorii care vor ieși din Republica Moldova prin PTF Leușeni, se vor programa în rând electronic

Camioanele care vor ieși din Republica Moldova, prin postul vamal de frontieră Leușeni, vor fi programate în rând electronic. Măsura intră în vigoare de pe 22 septembrie, ora 08:00.&

Inna
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă - Photo
Noutăți
Cererea scăzută pentru mașini electrice, provoacă concedieri. Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă

Ford va elimina 1.000 de locuri de muncă la uzina germană din Koln. Decizia va intra în vigoare la începutul anului 2026 și a fost luată în contextul cererii scăzute pentru mașinile

Inna
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul - Photo
Noutăți
Grupul JRL nu poate produce mașini de mai bine de 2 săptămâni și nici nu se cunoaște când va fi reluat procesul

Grupul Jaguar Land Rover a fost ținta unui atac cibernetic. Din acest motiv, grupul nu poate relua producția de automobile deja de două săptămâni. În acest context, există riscul ca mai mu

Inna
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG se gândește să dezvolte o versiune cu propulsie electrică pentru AMG GT

Mercedes AMG GT ar putea primi o versiune electrică. Constructorul din Stuttgart ia în considerare dezvoltarea unei versiuni cu zero emisii. Cel puțin, în acest moment se evaluează viabili

Inna