Suzuki se gândește de două ori, înainte să electrifice modelele din portofoliu. Niponii își reajustează planurile

De Inna   |  7 Noiembrie, 2024

Distribuie :

Suzuki reevaluează lansarea vehiculelor electrice, potrivit declarațiilor lui Toshihiro Suzuki, președintele mărcii japoneze, care a dezvăluit recent schimbările în strategia de electrificare a companiei. Marca, care avea inițial ambiția de a introduce 5 modele electrice până în 2030, adoptă acum o abordare mai prudentă, așteptând să observe răspunsul pieței la noul e Vitara, primul său model complet electric, programat să ajungă în showroom-uri în 2025 și care va fi disponibil și sub emblema Toyota.

Suzuki a lansat recent eVitara, care marchează o premieră în portofoliul său, dar strategia de extindere pe segmentul electric rămâne incertă. Într-un context în care cererea pentru mașinile electrice a încetinit și în care companiile chineze lansează vehicule electrice accesibile, președintele Suzuki afirmă că intrarea pe piața EV este mai complexă decât anticipau.

„Este o perioadă dificilă pentru vehiculele electrice. Vânzările scad și, în paralel, apar mașini electrice foarte ieftine din China. În plus, dispar subvențiile de stat, ceea ce creează o presiune suplimentară asupra producătorilor tradiționali,” a declarat Toshihiro Suzuki.

 În acest context, Suzuki ia în considerare prioritățile legate de costuri și performanță înainte de a decide ce modele electrice vor fi lansate și când.

În strategia inițială, Suzuki își propusese să lanseze până în 2030 modele electrice pentru Jimny, Ignis și S-Cross. Totuși, Toshihiro Suzuki a dezvăluit că lansarea unui Jimny electric a fost amânată, deoarece greutatea bateriilor ar afecta semnificativ caracterul distinctiv al SUV-ului compact.

Un alt factor ce influențează această reconfigurare este piața din India, unde Suzuki realizează aproape jumătate din vânzările sale globale. În India, automobilele cu motoare convenționale au o cerere ridicată, iar tranziția completă la vehicule electrice va fi mai lentă, fapt ce justifică accentul pe modele hibride și soluții alimentate cu combustibili sintetici.