Suzuki se gândește de două ori, înainte să electrifice modelele din portofoliu. Niponii își reajustează planurile

De Inna   |  7 Noiembrie, 2024

Distribuie :

Suzuki reevaluează lansarea vehiculelor electrice, potrivit declarațiilor lui Toshihiro Suzuki, președintele mărcii japoneze, care a dezvăluit recent schimbările în strategia de electrificare a companiei. Marca, care avea inițial ambiția de a introduce 5 modele electrice până în 2030, adoptă acum o abordare mai prudentă, așteptând să observe răspunsul pieței la noul e Vitara, primul său model complet electric, programat să ajungă în showroom-uri în 2025 și care va fi disponibil și sub emblema Toyota.

Suzuki a lansat recent eVitara, care marchează o premieră în portofoliul său, dar strategia de extindere pe segmentul electric rămâne incertă. Într-un context în care cererea pentru mașinile electrice a încetinit și în care companiile chineze lansează vehicule electrice accesibile, președintele Suzuki afirmă că intrarea pe piața EV este mai complexă decât anticipau.

„Este o perioadă dificilă pentru vehiculele electrice. Vânzările scad și, în paralel, apar mașini electrice foarte ieftine din China. În plus, dispar subvențiile de stat, ceea ce creează o presiune suplimentară asupra producătorilor tradiționali,” a declarat Toshihiro Suzuki.

 În acest context, Suzuki ia în considerare prioritățile legate de costuri și performanță înainte de a decide ce modele electrice vor fi lansate și când.

În strategia inițială, Suzuki își propusese să lanseze până în 2030 modele electrice pentru Jimny, Ignis și S-Cross. Totuși, Toshihiro Suzuki a dezvăluit că lansarea unui Jimny electric a fost amânată, deoarece greutatea bateriilor ar afecta semnificativ caracterul distinctiv al SUV-ului compact.

Un alt factor ce influențează această reconfigurare este piața din India, unde Suzuki realizează aproape jumătate din vânzările sale globale. În India, automobilele cu motoare convenționale au o cerere ridicată, iar tranziția completă la vehicule electrice va fi mai lentă, fapt ce justifică accentul pe modele hibride și soluții alimentate cu combustibili sintetici.

Recomandate:

Toyota Supra va părăsi liniile de producție. În 2026, spunem adio modelului emblematic - Photo
Noutăți
Toyota Supra va părăsi liniile de producție. În 2026, spunem adio modelului emblematic

 După o carieră de aproape un deceniu, actuala generație Toyota Supra se pregătește să părăsească scena. Potrivit celor mai recente informații, producția va fi oprită în martie 2026, si

Inna
Criză la Porsche: schimbarea strategiei electrice aduce pierderi de un miliard de euro - Photo
Noutăți
Criză la Porsche: schimbarea strategiei electrice aduce pierderi de un miliard de euro

Porsche traversează o perioadă dificilă, după ce schimbările de direcție în privința dezvoltării vehiculelor electrice și problemele de pe piața chineză au dus la o pierdere operațională estimat

Inna