Taigun: conceptul celui mai mic SUV Volkswagen
De AutoExpert | 19 Octombrie, 2012
Taigun: conceptul celui mai mic SUV Volkswagen
Compania Volkswagen a prezentat astăzi la Salonul Auto de la Sao Paulo, Brazilia, un concept care prefigurează viitorul SUV de segment B pe care marca germană îl va produce pentru a concura cu Nissan Juke, Opel Mokka, Chevrolet Trax, Fiat 500X şi Mini Countryman începând cu anul 2014. Numele său, Volkswagen Taigun, completează linia onomastică a SUV-urilor Tiguan şi Touareg, urmând să se poziţioneze ca preţ şi segment imediat sub primul dintre acestea.
Noul Volkswagen Taigun Concept are rolul de a testa piaţa cu doi ani înainte de introducerea sa, inginerii şi designerii mărcii urmând să asculte cu atenţie răspunsul publicului şi al presei înainte de a scoate versiunea de serie. Anunţat de şeful biroului de cercetare şi Dezvoltare VW drept un "SUV global care nu este destinat doar Americii de Sud", noul Volkswagen Taigun este construit pe o versiune lungită a noii platforme NSF a celor de la VW Group, aceeaşi pe care constructorul german a utilizat-o ca bază pentru familia de automobile de oraş Up!. Conform declaraţiilor oficialilor germani, Taigun va fi doar primul SUV dintr-o serie care va conţine membri ai tuturor mărcilor acestui grup, astfel că în viitor putem să ne aşteptăm la debutul versiunilor Skoda şi Seat ale noului concept Volkswagen.
Chiar şi în ipostaza de concept, Taigun le oferă celor de la Volkswagen ocazia de a înşirui în comunicatul oficial destule date tehnice, ceea ce ne arată că modelul este mai aproape de producţia de serie decât vrea Volkswagen să lase de înţeles. Dimensiunile exterioare ale conceptului sunt: 3859 milimetri în lungime, 1728 milimetri lăţime şi 1570 milimetri înălţime, cu un ampatament de 2470 de milimetri; volumul portbagajului: 280 de litri în mod normal şi 987 de litri cu bancheta rabatată.
Pe concept debutează şi noul motor TSI de 1.0 litru şi 110 CP, un nou pas al celor de la Volkswagen în strategia de downsizing prin care constructorul german va elimina pe rând motoarele cu eficienţă redusă din gamă. Motorul cu trei cilindri dispune de un cuplu motor maxim de 175 Nm. Consumul anunţat de Volkswagen pe conceptul Taigun este de 4.5 litri/100 km. Prototipul are o masă proprie de 985 de kilograme şi sprintează de la 0 la 100 km/h în 9.2 secunde.