Țara în care vânzările de mașini electrice a crescut cu 150%
De Redactor AE | 18 Decembrie, 2019
În timp ce guvernanții noștri inventează legi în somn și merg contra tendințelor mondiale, în România se înmulțesc mașinile electrice mai rău ca ciupercile după ploaie.
Într-o publicație recentă automarket.ro, aflăm că românii au cumpărat peste 1.400 e mașini electrice în perioda ianuarie-noiembrie, în creștere cu 150% comparativ cu perioada similară a anului trecut! Topul vânzărilor este condus de Renault, cu 378 de unități ZOE și Kangoo ZE, urmați de Nissan cu 375 de unități Leaf.
Piața de mașini electrice continuă să înregistreze creșteri semnificative pe finalul acestui an, potrivit celui mai recent raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).
În așteptarea lansării lui Volkswagen ID.3 pe piața locală, constructorul german nu a vândut nicio mașină electrică în luna noiembrie, astfel că BMW a reușit să surclaseze producătorului de la Wolsburg și să urce pe locul 3 cu 214 unități.
De asemenea, APIA estimează că Smart a comercializat 161 de mașini electrice, în timp ce Jaguar I-Pace domină în continuare confruntarea cu Audi e-tron în segmentul SUV-urilor electrice cu 34 de unități la 18 unități.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-nov 2019 | Vânzări BEV ian-nov 2018 | Evoluție |
1 | Renault | 378 | 76 | 397% |
2 | Nissan | 375 | 35 | - |
3 | BMW | 214 | 122 | 75% |
4 | Volkswagen | 203 | 155 | 31% |
5 | Smart | 161 | 111 | 45% |
6 | Jaguar | 34 | - | - |
7 | Audi | 18 | - | - |
8 | Mercedes-Benz | 3 | 1 | 200% |
9 | Alte mărci | 16 | 9 | 77% |
Total | 1.402 | 560 | 150% |
Mașini plug-in hybrid
Între timp, piața de mașini plug-in hybrid a recuperat integral declinul înregistrat în prima parte a anului și de câteva luni a trecut chiar pe o creștere consistentă: 353 de unități în primele 11 luni, cu peste 22% peste nivelul din perioada similară a anului trecut.
Mitsubishi Outlander PHEV are o cotă de piață de circa 38% în segmentul său cu 133 de unități, iar constructorul japonez este urmat în top de Volvo și BMW cu 74 și, respectiv, 50 de unități. BMW a reușit astfel să depășească Land Rover, care s-a oprit la 38 de unități. De asemenea, Toyota a vândut 9 unități Prius Plug-In, dintre care 8 în noiembrie.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-nov 2019 | Vânzări PHEV ian-nov 2018 | Evoluție |
1 | Mitsubishi | 133 | 41 | 224% |
2 | Volvo | 74 | 39 | 89% |
3 | BMW | 50 | 36 | 38% |
4 | Land Rover | 38 | 5 | - |
5 | Porsche | 35 | 33 | 6.1% |
6 | Mercedes-Benz | 10 | 30 | -66% |
7 | Toyota | 9 | 0 | - |
8 | Mini | 4 | 13 | -69% |
Total | 353 | 288 | 22% |
Mașini hibride
Piața de mașini hibride fără încărcare la priza are în continuare rate de creștere peste cele ale hibrizilor plug-in, iar acest lucru se datorează celor de la Toyota.
În total, românii au cumpărat 4.260 de mașini hibride, în creștere cu 34%, în condițiile în care 3.624 de unități poartă sigla Toyota, echivalentul unei cote de piață de 85%. Podiumul este completat de Lexus cu 226 de unități și Suzuki cu 109 unități, ultimul cu o creștere de peste 263%.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-nov 2019 | Vânzări HEV ian-nov 2018 | Evoluție |
1 | Toyota | 3.624 | 2.825 | 28% |
2 | Lexus | 226 | 124 | 82% |
3 | Suzuki | 109 | 30 | 263% |
4 | Ford | 88 | 61 | 44% |
5 | Honda | 79 | 0 | - |
6 | Kia | 67 | 52 | 28% |
7 | Hyundai | 64 | 56 | 14% |
8 | Land Rover | 3 | 1 | 200% |
Total | 4.260 | 3.169 | 34% |