Tatra 613, cu motor V8 sub capotă și numere noi, se prăfuiește în așteptarea unei vieți mai bune
De Redactor AE | 21 Aprilie, 2021
Pentru amatorii de mașini mai vechi, clasice sau chiar retro, pe Facebook găsiți un grup dedicat numit Old Cars Moldova. Tot de aici vine și această limuzină cehă, prea puțin cunoscută publicului moldovenesc, dar care are locul ei aparte în istorie.
Carozzeria Vignale, și-au prezentat proiectul prin 1968, însă în producția de serie Tatra 613 a ajuns mult, mult mai târziu. Paginile digitale ale Wikipedia indică startul asamblării abia prin 1974. Și dacă la capitolul design, părerile ar putea fi împărțite, din punct de vedere tehnic, mașina cehilor se prezenta destul de îndrăzneață pentru acele vremuri.
Tatra 613, a fost proiectată pentru a utiliza serviciile unui motor V8 de 3.5 litri volum, cu răcire pe aer! Atenție, V8, 3.5 litri, răcire pe aer, instalat pe puntea spate, într-o limuzină! Unitatea pe benzină livra în jur de 168 de cai putere (168 PS mai exact) însă ulterior, sistemul de injecție a fost revizuit ajungându-se la un total de 200 PS.
Inginerii și designerii și-au dorit o mașină puternică, dinamică și desigur confortabilă, motiv pentru care sedanul a ajuns să fie folosit în rândul demnitarilor, polițiștilor și chiar pompierilor.
Se pare că au fost persoane interesate de mașina cehilor și în Moldova, de vreme ce a ajuns pe aici. Actualul proprietar (necunoscut) a asigurat-o deja cu plăcuțe de înmatriculare noi, semn că limuzina nu e dată uitării și că, sperăm noi, va fi recondiționată, vreodată.
Un astfel de model, în stare bună de funcționare, păstrat autentic, cu un parcurs de peste 100.000 de km costă în jur de 12-14.000 de dolari.