Tesla îşi "înţarcă" clienţii? Americanii au anunţat că nu vor mai oferi încărcare la priză gratuită!

De Redactor AE   |  8 Noiembrie, 2016

Distribuie :

Tesla Motors a revoluţionat industria auto oferind în premieră un automobil cu propulsie complet electrică, calitate premium, un design atractiv dar şi o mulţime de facilităţi, ca auto-update wireless sau încărcarea la priză gratis pe viaţă!

Obstacolul numărul unu în calea clienţilor doritori de a achiziţiona un EV (electric vehicle) era şi este, autonomia de mers a acestora. Şi în timp ce unii constructori de automobile încă cercetează noi metode de a creşte autonomia maşinilor, Elon Musk a găsit soluţionarea problemei mult mai rapid, construind o reţea vastă de superchargere la care alimentarea maşinilor putea fi făcută în timp redus şi la un cost de zero dolari. Practic în numai 30 de minute, orice Tesla Model S sau X putea fi alimentată cu curent electric necesar pentru a parcurge cel puţin 300 de kilometri.

O asemenea ofertă este greu de refuzat, prin urmare problema autonomiei, fiind deja eliminată din calcul, a sporit numărul vânzărilor. Din 2012 şi până astăzi, toţi proprietarii de maşini Tesla au profitat din plin de aceste rezerve, însă iată că lucrurile sunt pe cale să se schimbe, asta după ce conducerea Tesla Motors a anunţat că începând cu 1 ianuarie a lui 2017 clienţii companiei nu vor mai dispune de această facilitate.

Reîncărcarea gratuită, nelimitată, pe viaţă, va fi valabilă doar pentru cei care au reuşit să îşi cumpere un automobil până la această dată, iar aici nu sunt incluşi nici cei peste 373.000 de americani care au lăsat un avans de 1.000 de dolari pentru noul model Tesla Model 3.

Explicaţia acestei decizii vine tot din partea oficialilor care au ţinut să precizeze că reîncărcarea gratuită este destul de costisitoare pentru Tesla Motors, mai ales în condiţiile în care proprietarii fac abuz de aceste Superchargere, în loc să îşi încarce bateriile maşinii în regim de noapte, acasă. Aşadar, noii proprietari de EV-uri Tesla vor fi oarecum impuşi să plătească o taxă simbolică pentru utilizarea staţiilor de alimentare specializate, însă aceşti bani vor fi folosiţi în continuare pentru a extinde reţeaua de "prize", care acum numără peste 4.600 de staţii.

"Atunci când primesc ceva gratuit, oamenii tind să epuizeze resursele fără a ţine cont de valoarea/preţul acestui bun. Impunerea unei taxe îi va responsabiliza pe clienţii mărcii, ceea ce va salva şi kw preţioşi de curent electric stocaţi de bateriile solare", a mărturisit un reprezentant al companiei.