Toyota a lansat hot hatch-ul GR Yaris! Motor în trei cilindri de 261 CP și tracțiune integrală

De Pavel   |  10 Ianuarie, 2020

Distribuie :

Toamna anului 2019 a fost bogat în teasere publicate de cei de la Toyota. Niponii au organizat o campanie vastă de promovare a hot hatch-ului GR Yaris, care era programat să fie prezentat pe 17 noiembrie ocazia Raliului Australiei, însă evenimentul a fost amânat din cauza incendiilor de pădure din regiunea New South Wales.

Astfel, producătorul japonez a declarat că vehiculul de performanță va fi prezentat în cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Cu toate acestea, astăzi, 10 ianuarie, Toyoa publică primele imagini și informații desfășurate cu privire la noul GR Yaris.

Hatchback-ul de performanță de dimensiuni compacte a fost dezvoltat de divizia Gazoo Racing în colaborare cu echipa Tommi Makinen Racing. GR Yaris este deja al doilea modela al Toyota care face parte din gama GR, primul fiin GR Supra. Potrivit reprezentanților constructorului, compacta va sta la baza viitorului Yaris WRC, model care va participa în Campionatul Mondial de Raliuri.

Toyota GR Yaris este asamblat pe platforma actulului model de clasă mică, care însă a primit modificări consistente din partea celor de la Gazoo Racing. Ecartamentul este mai mare, puntea spate primește o suspensie independentă, iar anumite elemente de caroserie sunt fabricate din fibră de carbon și aluminiu.

La capitolul design, noul GR Yaris se laudă cu bare de protecție mai agresive, prize de aer mai mari, aripi aevazate și un eleron la posterior. Plafonul a fost și el modificat, iar acum, înălțimea lui GR Yaris este mai mică cu 91 de mm comparativ cu versiunea "civilă". Oficialii anunță că, Hot Hatch-ul nipon va fi disponibil doar în versiune cu trei portiere.

GR Yaris este echipat cu cel mai puternic motor în trei cilindri introdus pe un model de serie. Japonezii au pregătit un propulsor de 1.6 litri volum capabil să ofere 261 CP și 360 Nm. Puterea generată este gestionată de o transmisie manuală cu șase trepte și de sistemul de tracțiune integrală GR-Four, care va integra și două diferențiale Torsen ca parte a liniei Circuit Pack.

Șoferii care vor conduce noul GR Yaris vor putea regla sistemul de tracțiune integrală cu ajutorul unui controller. În regim Normal, distribuția cuplului între punți este de 60:40, în mod Sport aceasta va fi de 30:70, iar în modul Track șoferii vor beneficia de o distribuție egală a cuplului între punți.

Noul GR Yaris are o masă totală de 1.280 de kilograme, iar conform reprezentanților Toyota, acest lucru permite o accelerație de la 0-100 km/h în 5.5 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 230 km/h.

Sistemul de frânare la fel este unul performant și presupune discuri cu diametrul de 356 de mm și etriere cu patru pistoane. Potrivit oficialilor, sistemul a fost proiectat pentru a face față atât pe circuit, cât și pe probe speciale de raliu.

În acest moment, Toyota încă nu a publicat prețul lui GR Yaris pentru piața din Europa. Pentru clienții din Japonia, Toyota propune o versiune de lansare numită First Edition, care va avea un preț de pornire de 3.96 milioane de yeni, sau circa 32.570 de euro.

https://youtu.be/m2Sqbgl9JHc