Toyota Corolla Sport devine prima mașină cu un motor termic alimentat cu hidrogen care finalizează o cursă de 24 de ore
De Sergiu | 27 Mai, 2021
Japonia a găzduit recent seria Super Taikyu Series 2021, o cursă de anduranță extremă de 24 de ore în care a fost testat la limită un exemplar experimental al unei Toyota Corolla Sport echipată cu motor cu ardere internă alimentat de hidrogen. Niponii au anunțat pentru prima dată mapamondul despre noul proiect cu câteva săptămâni în urmă, iar acum pot fi culese deja primele rezultate în condiții reale.
Pe parcursul cursei de anduranță, Toyota a făcut plinul cu hidrogen de 35 de ori, în vreme ce mașinile concurente alimentate cu combustibil convențional, au trecut pe la pit-stop doar de 20 de ori. Motivul setei de combustibil al mașinii pe hidrogen este viteza foarte mare de ardere a gazului. Dezvoltatorii au instalat în partea din spate a mașinii patru rezervoare de combustibil din materiale compozite, unde hidrogenul este depozitat la presiunea de 700 de bari!
Modelul pe hidrogen a împrumutat o serie de agregate, în special transmisia, sistemul de tracțiune integrală și motorul de 1.6 litri volum de pe GR Yaris, dar proiectanții au adus modificări însemnate ansamblelor.
Chiar dacă rezultatul este unul pozitiv, iar proiectanții s-au arătat mulțumiți de prestanța mașinii pe parcursul cursei, tehnologia va necesita perfecționare dacă se va dori utilizarea în aplicații ulterioare. După cum se știe, Toyota este un constructor destul de reticent în implementarea pe scara largă a mașinilor electrice. În schimb, niponii mizează pe hybrizi și propulsia pe hidrogen sub diverse forme. Desigur, un alt factor demotivant pentru adoptarea acestei aplicații a hidrogenului este și lipsa infrastructurii de alimentare specializate. Rămâne de văzut dacă proiecte de acest gen vor continua să rămână pur experimentale, sau se vor materializa pentru producția în serie.
Recent Toyota a publicat și un videoclip în care motorul cu combustie alimentat pe hidrogen a putut fi auzit: